Polaris RZR Forum - RZR Forums.net banner

Obroty i prędkość Kiedy należy używać niskich, a kiedy wysokich??

14K views 6 replies 7 participants last post by  RZR-psycho  
#1 ·
Hej chłopaki, zastanawiam się, kiedy używać wysokiego i niskiego biegu. Powiedziano mi, że należy używać niskiego tylko podczas holowania i jazdy przez błoto i tym podobne, ale mam kumpli, którzy używają niskiego cały czas, chyba że jadą szybciej niż 25 mil na godzinę. Jakie są wasze przemyślenia?
 
#2 ·
Dużo zależy od przełożeń, które Polaris umieścił w twoim rzr. Mój ma "przyjazne dla szlaków" przełożenia i mogę jechać do 35. Bardzo miło jest pozostać na niskim biegu na szlakach.
Przyjaciel ma highliftera i ledwo może przekroczyć 15 na niskim biegu.
Obroty to wartość krytyczna. Sprzęgło powinno załączać się przy około 1800 obr/min, a przy około 2500 obr/min nie powinno już ślizgać się, więc to powinno być minimum na każdym biegu.
 
#3 ·
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. To zależy od tego, co robisz. Jeśli szalejesz od rogu do rogu, kręcisz kołami i trzymasz wciśnięte sprzęgło, możesz jechać na wysokim biegu nawet pod górę, chociaż średnia prędkość może nie przekraczać 15. Ale jeśli po prostu wlekiesz się po szlaku z prędkością 15 mil na godzinę przy stałych obrotach, to pozostań na niskim biegu, w przeciwnym razie na wysokim biegu możesz nie w pełni włączyć sprzęgła i ślizgać się paskiem. Jak powiedział John, chodzi bardziej o obroty niż o prędkość. Taka jest logika, której używam i wczoraj zdjąłem pokrywę sprzęgła, sprawdzając pasek i wszystko wyglądało dobrze po 700 milach.
 
#4 ·
Kolejnym problemem jest ciepło. Żebra z tyłu wtórnego to wentylator chłodzący paski i sprzęgła. Jazda na wysokich obrotach przy niskich prędkościach przekłada się na niższy przepływ powietrza i wyższe temperatury paska i sprzęgła. Widzieliśmy liczne zdjęcia, w całej linii RZR, pękniętych kół pasowych sprzęgła i rozwarstwionych pasków z powodu przegrzania. Jeżdżę na niskich obrotach podczas wspinaczki z niską do średnią prędkością lub poniżej 20 mil na godzinę.
 
#5 ·
Miłośniku rzr, jeżdżę głównie po szlakach i w lesie, więc większość czasu spędzam poniżej 40 km/h. Ponieważ mój S 900 może jechać prawie 65 km/h na niskim biegu, spędzam prawie cały czas na niskim biegu.

Głównym problemem związanym z doborem przełożenia jest obciążenie lub praca, jaką wykonuje Twoja maszyna. Jeśli naprawdę ją eksploatujesz na technicznych wzniesieniach, błocie, śniegu w AWD itp., użyj niskiego biegu. Mógłbym z łatwością przejechać około 50 procent moich jazd na wysokim biegu, ale używanie niskiego biegu ma wiele zalet: mniej obciąża pasek, wytwarza mniej ciepła i przemieszcza więcej powietrza; jak już ktoś wspomniał. Uważam, że niski bieg pozwala Twojemu napędowi głównemu poruszać się w szerszym zakresie, co jest dobre.

Jeśli wiem, że będę jeździł po otwartych terenach, używam wysokiego biegu, nawet jeśli jadę 40 km/h. W takiej sytuacji obciążenie nie jest duże, a wysoki bieg zmniejsza obroty silnika.

Jedynym złym biegiem jest wysoki bieg we wszystkich sytuacjach, skrócisz żywotność paska lub będzie gorzej. Teraz możesz jeździć na niskim biegu we wszystkim, nawet podczas jazdy po drogach. Nie ma w tym nic złego ani szkodliwego*, ale większość ludzi denerwuje wysokie obroty silnika podczas jazdy na niskim biegu i słabe zużycie paliwa. *Przedłużone wysokie obroty silnika mogą skrócić jego żywotność.

Powinieneś eksperymentować, to zrobiłem. Moja ostatnia maszyna nie pozwalała na jazdę na niskim biegu, był on do tego za niski. Musiałem więc trochę poeksperymentować. Właściwie wolę niski bieg na prawie wszystkich moich jazdach. Na początku robiłem High, Low, High, Low shuffle, a teraz tańczę do nowej melodii LOL. Baw się dobrze i mam nadzieję, że to pomoże. :ride: