Polaris RZR Forum - RZR Forums.net banner

Hulp nodig bij het updaten van Ride Command!

18K views 28 replies 11 participants last post by  RockPeakUTV  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb hulp nodig bij het updaten van mijn ritopdracht. Er staat letterlijk op het scherm dat ik de update kan downloaden naar een usb of een mobiele hotspot kan gebruiken om deze te updaten.

Ik heb geen computer, dus de usb-optie valt af. En als ik de hotspot van mijn telefoon verbind, wordt er niet gevraagd om te updaten, en ik kan ook geen opties in een menu vinden om de update te starten... Wat mis ik??
Image

#5 ·
Hey iedereen, ik heb hulp nodig bij het updaten van mijn ride command. Er staat letterlijk op het scherm dat ik de update naar een usb kan downloaden of een mobiele hotspot kan gebruiken om het te updaten.

Ik heb geen computer, dus de usb-optie valt af. En als ik de hotspot van mijn telefoon verbind, vraagt hij niet om te updaten, en ik kan ook geen opties in een menu vinden om de update te starten... Wat mis ik?? View attachment 694611
Veel dealers zullen het voor je doen.

#6 ·
@GreggM90 Volgens uw foto heeft u al de update van juli 2021 ORS7A9.R62125A. Ze hebben in maart een week lang een nieuwere update geplaatst, maar deze vervolgens van de Ride Command-updatewebsite gehaald. Ik neem aan dat ze een aantal kritieke defecten in die nieuwere versie hebben gevonden. Voorlopig zou ik de versie aanhouden die u heeft.

FWIW, ik heb de mijne ook nooit via Wi-Fi kunnen updaten.

Als er een nieuwe update uitkomt, stuur me dan een PM en ik kan je een USB-stick met de update erop sturen.

#8 ·
[QUOTE="HardlineUTV, bericht: 6189410, lid: 290097]
@GreggM90 Volgens uw foto heeft u al de update van juli 2021 ORS7A9.R62125A
Ze hebben een week in maart een nieuwere update geplaatst, maar deze vervolgens van de Ride Command update website gehaald. Ik neem aan dat ze een aantal kritieke defecten in die nieuwere versie hebben gevonden. Voorlopig zou ik de versie aanhouden die u heeft.

FWIW, ik kon de mijne ook nooit updaten via Wi-Fi.

Als er een nieuwe update uitkomt, stuur me dan een PM en ik kan je een USB-stick met de update sturen.
[/QUOTE]
Oké bedankt!

De man bij de dealer vertelde me dat ik een update nodig had voor de kaarten en routes in Noord-Amerika. Ik vond dat raar, want... Nou ja... waarom zouden ze het niet gewoon updaten voordat ik het kocht? Maar ja, dat is goed om te weten.

#9 ·
OK ja, je kunt de kaarten onafhankelijk van de RC-software updaten. Ik heb niet veel verschil gemerkt met de kaartupdates, maar het zou geen kwaad kunnen om ze uit te voeren. De volledige kaartupdate is een vrij groot bestand, dat zou je waarschijnlijk sowieso met een USB-stick willen doen.

#10 ·
OK ja, je kunt de kaarten onafhankelijk van de RC-software updaten. Ik heb niet veel verschil gemerkt met de kaartupdates, maar het zou geen kwaad kunnen om ze te doen. De volledige kaartupdate is een vrij groot bestand, dat zou je waarschijnlijk met een USB-stick willen doen.
Oh, oké!

Zijn er links die ik kan gebruiken? Ik zal mijn verloofde vragen om haar laptop te gebruiken en te kijken of ze een usb heeft.

#11 · (Edited)
Hoewel een dedicated teammodel mlsdev.com/blog/137-how-much-does-it-cost-to-make-an-app-like-postmates meer persoonsgericht kan zijn dan andere modellen, is het nog steeds niet zo efficiënt voor kortetermijnprojecten. Het kan tijdrovend zijn om het juiste team te kiezen, aangezien de klant betrokken moet zijn bij het selectieproces. Het dedicated teammodel is echter de beste keuze voor projecten die constante evolutie en technologische vooruitgang vereisen. Een dedicated teammodel is ook goed voor langetermijnprojecten, omdat het veel flexibeler is dan elk ander model.

#13 ·
Ik merkte dat je een paar goede adviezen had voor mensen die proberen hun ride command-software bij te werken, dus ik wilde mijn problemen met je bespreken om te zien wat je denkt.

Ik heb net een nieuwe, 2022 RzR XP Pro Ultimate gekocht (letterlijk gisteren opgehaald om mijn oudere 900 Trail te vervangen). Het eerste wat ik wilde doen was de ride command updaten, want die van mij heeft niet de wifi-optie (de update van oktober 2020). Elke keer als ik de update probeer uit te voeren, krijg ik dezelfde foutmelding: Update mislukt - ongeldig bestandstype.

Hier zijn de stappen die ik heb genomen om dit probleem op te lossen (nadat ik de klantenservice van Polaris heb gebeld, die me alleen vertelde een soft reset uit te voeren en het opnieuw te proberen).
1. Ik heb drie verschillende USB's gebruikt met een grootte van 8 GB tot 114 GB
2. Ik heb beide formaten geprobeerd die ze aanbevelen (FAT32 en exFAT)
3. Ik heb geprobeerd oudere updates te pakken (oktober 2020 en april 2021) en dacht misschien dat ik in volgorde moest gaan
4. Ik heb alle USB's opnieuw geformatteerd en ervoor gezorgd dat het ride command-bestand het enige bestand op de drive is
5. Ik heb mijn kaarten kunnen updaten met dezelfde USB - dat werkte de eerste keer prima. Ik draaide me toen om, pakte het ride command-updatebestand opnieuw en kreeg nog steeds dezelfde foutmelding (ongeldig bestandstype).
6. Ik heb de bestanden gedownload via wifi en via een bekabelde verbinding om ervoor te zorgen dat het bestand niet beschadigd raakt tijdens het downloadproces

Op dit moment heb ik alles uitgeput wat ik me kan voorstellen om een update op mijn systeem te krijgen. Ik wil de update heel graag hebben, want deze bevat wifi-mogelijkheden, evenals bugfixes en andere verbeteringen (zoals de groepsritverbeteringen).

Heeft u aanbevelingen of moet ik het gewoon terugbrengen naar mijn dealer (een uur verderop, trouwens) en hen de update in hun werkplaats laten uitvoeren?

Bedankt voor je hulp!
John

#14 ·
Gefeliciteerd met je nieuwe machine @johnsavarese Ik ben echt verbaasd dat ze zo'n oude versie op de RC in een nieuwe machine zetten. Als de RC het updatebestand op de USB-stick kan zien, denk ik niet dat je een USB-formatteringsprobleem hebt.

Als je een andere computer hebt om te proberen het bestand te downloaden en naar de USB-drive te kopiëren, probeer dat dan.

Als dat niet werkt, om een corrupt bestand op de USB-drive volledig uit te sluiten, kun je een MD5-hash-checksum uitvoeren op het updatebestand terwijl het op de harde schijf staat, en vervolgens het bestand naar de USB-drive kopiëren en een hash-controle uitvoeren vanaf de USB-drive. Dit doet een berekening op het bestand en geeft een getal uit. Het nummer moet overeenkomen wanneer je het controleert op de harde schijf van de computer en wanneer je het bestand controleert nadat je het naar de USB-drive hebt gekopieerd. Dit zorgt ervoor dat er geen enkele bit niet op zijn plaats staat in het updatebestand.

Dit artikel legt uit hoe je het doet. Hoe de MD5-checksum van een gedownload bestand te controleren | Zoeken | Autodesk Knowledge Network.

Zo ziet de opdracht eruit op een MAC:
sethMac~ % md5 /Users/seth/Downloads/ORS7A9.R72151A.swu
MD5 (/Users/seth.siders/Downloads/ORS7A9.R72151A.swu) = 3078aaef53192583a0b7be141dac16b0

Het vetgedrukte nummer is de MD5-hash

Kopieer nu het bestand naar je USB-drive en voer de MD5-berekening opnieuw uit op het bestand, maar dit keer op de USB-drive.

sethMac@C02Z22SVLVDQ ~ % md5 /Volumes/RIDECOMMAND/ORS7A9.R72151A.swu
MD5 (/Volumes/RIDECOMMAND/ORS7A9.R72151A.swu) = 3078aaef53192583a0b7be141dac16b0

Let op: de vetgedrukte nummers komen exact overeen. Als de nummers overeenkomen en de RC het kan lezen, kan er een ander probleem zijn in de RC.

#15 ·
Ik ben hier nog even over aan het nadenken. Als je kaartbestandsupdate werkt, dan doe je hoogstwaarschijnlijk alles goed. Ik heb de MD5-controle uitgevoerd op alle meest recente Ride Command updatebestanden en dit is wat ik heb. Iedereen zou dezelfde nummers moeten krijgen voor dezelfde bestanden:

#17 ·
Ik denk hier nog even over na. Als je kaartbestandupdate werkt, dan doe je hoogstwaarschijnlijk alles goed. Ik heb de MD5-controle uitgevoerd op alle meest recente Ride Command-updatebestanden en dit is wat ik heb. Iedereen zou dezelfde nummers moeten terugkrijgen op dezelfde bestanden:

sethMac~ % md5 /Users/seth/Downloads/ORS7A9.R62125A.swu
MD5 (/Users/seth/Downloads/ORS7A9.R62125A.swu) = 51e44134a3eb0c4ac5283178cba683f5
Bedankt voor het advies. Ik heb de MD5-controle op het bestand uitgevoerd na het downloaden en nogmaals op de USB. Beide controles kwamen overeen met uw bovenstaande nummers voor de R62125A-release (de meest recente update). Nog steeds mislukt met dezelfde foutmelding, ongeldig bestandstype.

#18 · (Edited)
Nog een gedachte, ik weet niet zeker wat de USB-versie is van de HW in de RC, 2.0 of hoger zou ik denken. Ik zou ervoor zorgen dat je ten minste een USB 2.0 of 3.0 USB-stick hebt die je gebruikt. Oude USB-sticks kunnen zo lang duren dat ze een time-out krijgen tijdens het kopiëren.
Ik heb het geprobeerd met zowel 2.0 als 3.0. De stick die ik nu gebruik is een 3.0 (blauw). Geen van mijn USB-drives is ouder dan 2.0. Houd er ook rekening mee dat de kaartupdate prima werkte. Het is alleen het RC-updatebestand, ongeacht welke ik pak. Daarom is het zo raadselachtig. Elke update die ik pak zegt ongeldig bestandstype, behalve de kaartupdate. Dat vertelt me dat het niet de USB-stick zelf is, het is niet het formaat op de stick en het is niet de verbinding tussen mijn USB-stick en de RC.

Volgens mijn RC is de softwareversie die ik heb ORS7A9.R72209A. Het heeft niet de wifi-mogelijkheid, dus het is ouder dan oktober 2020, maar ik heb geen idee hoe oud het eigenlijk is. Ik vond een update van juni 2020 op een ander forum, probeerde die (er stond dat het "nieuwer" was dan wat ik heb) en het mislukte ook.

#21 ·
Eigenlijk wel, ik denk dat die release die je hebt (ORS7A9.R72209A) zelfs nieuwer is dan die ze een paar maanden geleden van de website hebben gehaald (ORS7A9.R72151A). Ik vraag me af of ze die binnenkort op de website zullen zetten als die al in het wild is op nieuwe RC's.

Dus met de versie die je hebt, kun je niet eens verbinding maken met een wifi-netwerk? Ik heb nog nooit OTA-updates (over the air) aan de praat gekregen, maar het is handig om GPS-tracks te synchroniseren met de Ride Command Portal en vice versa.

#24 ·
Eigenlijk wel, ik denk dat die release die je hebt (ORS7A9.R72209A) zelfs nieuwer is dan die ze een paar maanden geleden van de website hebben gehaald (ORS7A9.R72151A). Ik vraag me af of ze die binnenkort op de website zullen zetten als die in het wild is op nieuwe RCs.

Dus met de versie die je hebt, kun je niet eens verbinding maken met een wifi-netwerk? Ik heb nog nooit meegemaakt dat OTA-updates (over the air) werkten, maar het is handig om GPS-tracks terug te synchroniseren naar de Ride Command Portal en vice versa.
Nee, blijkbaar is mijn probleem, zoals in een eerdere post vermeld, te wijten aan de wereldwijde toeleveringsketen, aangezien ik niet eens een wifi-module in mijn RC heb. Geen enkele software-update zal dat oplossen, aangezien deze fysiek niet aanwezig is. Ze moeten nieuwe kopers informeren dat hun machines geen wifi meer hebben vanwege problemen in de toeleveringsketen.