Polaris RZR Forum - RZR Forums.net banner

Crawler Bouwtips

2.6K views 32 replies 11 participants last post by  craigstumph  
#1 ·
Er is een vergelijkbare thread van jaren geleden en iemand vermeldde dat er veel is veranderd, dus ik dacht dat ik er een nieuwe zou beginnen.

Ik ben mijn 24 XP Sport aan het bouwen als een crawler. Ik vind het leuk om langzaam te bewegen en te klimmen, niet echt om er met een alles-of-niets-mentaliteit tegenaan te gaan. Ik ben geen expert crawler. Vrij nieuw in als hobby. Helaas kan ik nergens vinden waar je vaardigheid kunt kopen, dus ik werk aan de RZR terwijl ik leer waarom dingen waarvan ik dacht dat ze zouden werken, dat niet doen en dingen die een slecht idee lijken, soms goed zijn.

Een paar keer buiten geweest. Eén keer standaard, één keer op 32s. Mijn grootste 2 problemen waren dat ik met mijn buik of draagarmen op rotsrichels kwam en het gevoel had dat ik iets sneller moest gaan dan ik zou willen om een goede rieminschakeling te krijgen. Dus ik heb de draagarmen geüpgraded met SATV high clearance en ben verder gegaan en heb de radius- en A-armen verstevigd met SATV high clearance opties. Ik heb de 4” 30% reductie portaalkit geïnstalleerd terwijl ik bezig was om een mooie langzame crawl te krijgen. Ik ben best tevreden met hoe het tot nu toe gaat.

Ik heb RINO 2.0 voorassen op een UPS-truck ergens op dit moment.

Van hieruit ben ik van plan om kogelgewrichten en spoorstangen te upgraden, dan 35” Roxzilla standaard compound of misschien een andere set terrabites. (Ik rijd op onderhouden grindwegen en wil geen plakkerige banden verslijten tijdens avondcruises).

Van daaruit en niet per se in deze volgorde denk ik

Skid plate
Frame verstevigingen
Kooi
Rock sliders

Ik heb al een 4500lb lier die ik van mijn ranger heb verplaatst en draag 50’ extra lijn, boomredding en 2 katrollen om de lijn om te leiden. Ik heb ook een goedkope dopsleutel- en moerenset gekocht om in de doos te laten liggen die ik tot nu toe heb gebruikt om al het werk te doen, alleen om er zeker van te zijn dat ik op de trail kan doen wat nodig is.

Op zoek naar tips of advies over dingen die ik misschien over het hoofd heb gezien of wil vermijden. Ik ben geen full send type guy. Soms gaan dingen kapot en het hoort bij het spel. Maar ik wil het liever goed bouwen en goed behandelen, zodat zuurverdiend geld in verbeteringen gaat in plaats van reparaties.

Ik zag een bericht in de andere thread waarin veren werden genoemd. Is er met alles wat er is een bepaalde richting om op te gaan die beter geschikt is voor de toepassing of zullen de resultaten vergelijkbaar zijn? Veel threads over veren, Shock Therapy, Zbros, etc. lijken de toepassing echter niet echt te beperken.

Waardeer alle tips en adviezen. Zelfs links naar andere relevante threads die ik heb gemist.
 
#4 ·
Gebruik geen kogelgewrichten die borgringen vereisen. Kryptonite is een goede optie.

Veel mensen zeggen sliders als ze verwijzen naar "tree kickers". Staal is een vreselijk materiaal om daadwerkelijk over rotsen te glijden in vergelijking met kunststoffen.
Ik geef de voorkeur aan UHMW-glijplaten van Factory UTV met de "sliders"-optie. Ik heb geen behoefte aan tree kickers en vind dat ze alleen maar in de weg zouden zitten in mijn terrein (rotsen in het westen van de VS).

Alleen jij weet of de gearing goed voor je is. Mijn 17 XP4T is opnieuw uitgerust in de transmissie plus 30% portals voor 37s. Het is een echte crawler. Je kunt laag doen en het hoge bereik met rust laten.

Versterk het frame zo snel mogelijk.

Eens met een echte kooi. Kwaliteit .095 wand. Geen behoefte aan 0,120 wand.

Besturing zal eronder lijden. Plan op superatv ezsteer. Het rek zal uiteindelijk falen, tenzij het wordt versterkt. Opties zijn preventieve Sandcraft-stabilisator, shock therapy race rack of super atv rack (goedkopere optie, maar niet zo sterk). Volledig hydraulisch is een zeer dure maar superieure optie. Zonder stuurwiel kan mijn 600w ez-steer van vergrendeling naar vergrendeling draaien, zoals het draaien van een deurknop.

Je volgende zwakke schakel is de aandrijfas. Het is gemakkelijk om een as te verdraaien als je gaat stuiteren. Haal op zijn minst een gebruikte take-off om in de trailer op te slaan.

Heeft u deze thread gelezen: Portals - The Definitive Guide ?
 
#5 ·
Gebruik geen kogelgewrichten die borgringen vereisen. Kryptonite is een goede optie.

Veel mensen zeggen sliders als ze verwijzen naar "tree kickers". Staal is een vreselijk materiaal om daadwerkelijk over rotsen te glijden in vergelijking met kunststoffen.
Ik geef de voorkeur aan UHMW-glijplaten van factory UTV met de "sliders"-optie. Ik heb geen gebruik van tree kickers en vind dat ze alleen maar in de weg zouden zitten in mijn terrein (rotsen in het westen van de VS).

Alleen jij weet of de gearing geschikt voor je is. Mijn 17 XP4T is opnieuw uitgerust in de transmissie plus 30% portals voor 37s. Het is een echte crawler. Je kunt laag doen en het hoge bereik met rust laten.

Versterk het frame zo snel mogelijk.

Eens met een echte kooi. Kwaliteit .095 wand. Geen behoefte aan 0,120 wand.

Besturing zal eronder lijden. Plan op superatv ezsteer. Het rek zal uiteindelijk falen, tenzij het wordt versterkt. Opties zijn preventieve Sandcraft-stabilisator, schoktherapie-racerack of super atv-rack (goedkopere optie, maar niet zo sterk). Volledig hydraulisch is een zeer dure maar superieure optie. Zonder stuurwiel kan mijn 600w ez-steer van vergrendeling naar vergrendeling draaien, zoals het draaien van een deurknop.

Uw volgende zwakke schakel is de aandrijfas. Gemakkelijk om een as te verdraaien als je gaat stuiteren. Haal op zijn minst een gebruikte take-off op om in de trailer op te slaan.

Heeft u deze thread gelezen: Portals - The Definitive Guide ?
ja, heb de thread een paar keer gelezen voordat ik mijn portals bestelde. Ik ga niet beweren dat ik alles onthoud.

Ik heb een aantal opties voor de besturing bekeken, waaronder het EZ-stuurwiel en gelezen over het verbeteren van de steunen voor het rek vanwege de gaten die in de loop van de tijd zijn uitgesleten. Ik denk niet dat hydraulisch in mijn toekomst zit, maar EZ-besturing en overstappen op een beter rek wanneer deze faalt (of ik besluit dat het de prioriteit is). Ik zal ook naar de stabilisator kijken. Had dat niet overwogen

Een deel van de reden dat ik naar portals keek in plaats van een reductie, is om de aandrijflijnstress te verminderen. Nu maak ik me meer zorgen over stress bij de A-armen en de montage van de draagarmen.

Dank
 
#7 ·
De reductie van de versnelling zou de belasting van de aandrijflijn hebben verminderd. Hetzelfde geldt voor de versnelling van een voertuig. Minder vermogen om hetzelfde of meer werk te verrichten.
Klopt, maar mijn assen zouden nog steeds de volledige belasting van het draaien van 35s moeten verwerken. Met de portalen hebben alle aandrijflijncomponenten minder stress. Een reductie van de versnelling zou het nog verder kunnen verminderen, maar ik denk niet dat het nodig zal zijn. Met 35s zou ik nog steeds een goede 10-15% onder de standaard moeten zitten voor de totale gearing, waarbij het grootste stressprobleem de ophangingspunten en de besturing zijn.

Als ik de 35s eenmaal heb en ermee rijd, kan ik besluiten om door te gaan met een verdere reductie, afhankelijk van hoe het voelt. Maar het is nu vrij laag versneld en ik ben er blij mee. Het duurt nog wel even voordat ik andere upgrades heb uitgewerkt en klaar ben om nieuwe banden te monteren.
 
#10 ·
Met de portalen heb ik alle aandrijflijncomponenten onder minder stress
Ik ben niet echt bekend met de portalen, maar ben een werktuigbouwkundig ingenieur, en ik ben hier om je te vertellen dat je net een verhoogde druk uitoefent op veel andere aandrijflijncomponenten..

Tenzij ik aan iets anders denk. Ik heb mijn info van

Cons:
1) Kosten (meer dan alleen de portaalkosten - daar kom ik later op terug)
2) Verhoogde stuurinspanning
3) Zwaarder voor componenten
Dus, je eerste gedachte zou mogelijk, misschien, een beetje verkeerd kunnen zijn.. Niet dat ik een hond in deze race heb, ik heb naar portalen gekeken en een tweede hypotheek op het huis overwogen, en toen besloten om een reductie te doen, wat ik op dit moment aan het doen ben.. Tot nu toe wordt het moeilijkste om de #$%^&! versnellingsbak uit de RS1 te krijgen..

Maar ik ben vastbesloten om dat te doen, en volgens degenen die het weten, zal ik 35's kunnen rijden... Ik gok dat ik de aandrijfas moet upgraden, en ik heb nieuwe Rhino-assen om te helpen met de spanningen...

Ik ben NIET het einde van alle informatie hierover, en als je minder stress niet had genoemd, had ik mijn mening waarschijnlijk in mijn zak gehouden LOL..
 
#14 ·
Ja, de ophanging staat onder meer spanning en de stuurcomponenten door de 4” push out op de voorbanden.

Maar ik had het specifiek over de aandrijflijn. Ik heb de draagarmen, de draagarmen en de spoorstangen al verstevigd. De volgende stap zijn kogelgewrichten en stuurstangen, samen met het verstevigen van de bevestigingspunten voor de draagarmen en draagarmen.

Vanuit mijn perspectief is het veel gemakkelijker om de ophangingscomponenten te verstevigen dan differentiëlen en transmissiecomponenten achter de reductie. En grote banden vereisen al enige ophangingsversteviging, dus dat is iets dat sowieso zou gebeuren.

Dat is mijn mening erover. Plus ik krijg wat lift zonder mijn veerweg te overschrijden en een 8” bredere voetafdruk voor stabiliteit.
 
#20 ·
Ja, de ophanging staat onder meer stress en de stuurcomponenten door de 4” push out op de voorbanden.

Maar ik had het specifiek over de aandrijflijn. Ik heb de A-armen, draagarmen en radiusstangen al verstevigd. De volgende stap zijn kogelgewrichten en stuurstangen, samen met het verstevigen van de montagepunten voor de draagarmen en A-armen.

Vanuit mijn perspectief is het veel gemakkelijker om de ophangingscomponenten te verstevigen dan differentiëlen en transmissiecomponenten achter de reductie. En grote banden vereisen al wat ophangingsversteviging, dus dat is iets dat sowieso zou gebeuren.

Dat is mijn mening erover. Plus ik krijg wat lift zonder mijn veerweg te overschrijden en een 8” bredere voetafdruk voor stabiliteit.
Je zit op de goede weg. De A-armen zijn een probleem voor mij met portalen. De plastic bussen gaan niet lang mee op mijn rig en de Mega kogelgewrichten die ik gebruik zijn nauwelijks toereikend.
 
#17 ·
1. Kooi: zelfs een lage snelheid endo kan je hoofd verpletteren met een standaard kooi.
2. Harnassen
3. UHMW-glijplaat
4. Lier - klinkt alsof je dat hebt gedekt.
5. Ik? Overbrengingsvermindering
6. Portalen
Ik heb harnassen geplaatst voor mijn eerste uitstapje. Heb geen serieus kruipen of steile beklimmingen gedaan, etc. Maar het leek een goede eerste stap.
 
#26 ·
In je originele bericht stond dat je 35" Roxxzillas in standaard compound overwoog. Tenzij er de afgelopen maanden iets is veranderd, maken ze alleen soft compound in 35's of groter. Ik heb nu ongeveer 300-350 mijl op een set 35 Roxxzillas stickies. Vertonen nog geen tekenen van noemenswaardige slijtage en werken erg goed.
 
#28 ·
In je oorspronkelijke bericht stond dat je 35" Roxxzillas in standaard compound overwoog. Tenzij er de afgelopen maanden iets is veranderd, maken ze alleen soft compound in 35" of groter. Ik heb nu ongeveer 300-350 mijl op een set 35 Roxxzillas stickies. Laat nog geen tekenen van noemenswaardige slijtage zien en werkt erg goed.
Je hebt gelijk. Tijdens het rondkijken heb ik ontdekt dat er geen 35" standaard compound is. Ik heb een andere band overwogen, maar besloot dat het, gezien de hoeveelheid die ik uitgeef om hier een goede crawler van te maken, geen zin zou hebben om hem met de banden te benadelen
 
#30 ·
Matig uw eerste verwachtingen met de rockzillas of een softrockband in het algemeen. Ze zuigen totdat ze volledig zijn ingereden. Een half versleten rockzilla is perfect. Wanneer u voor het eerst plakkerige banden gebruikt, ziet u stukken rubber afscheuren en zult u uw beslissing in twijfel trekken. Geef ze tijd en kilometers en u zult er dol op zijn in de rotsen.