Polaris RZR Forum - RZR Forums.net banner

De as brak bij het voorste differentieel...hoe verwijder je het resterende deel?

22K views 54 replies 21 participants last post by  KnH  
#1 ·
Zie de bijgevoegde foto.
Bij het verwisselen van de voorste A-armen kwam de RF-as los.
Iemand ideeën hoe ik dat stuk eruit kan halen dat nu in het differentieel zit?

Bedankt,

Donnie

Attachments

#9 ·
Ja, het zit vast.

Geladen in de trailer om morgenochtend naar een CV/aandrijflijn-werkplaats hier in de stad te gaan.

3-klauw trekker past niet.

Grote Harbor Freight glijhamer opzetstukken passen niet.

Uiteindelijk een paar bankschroeven zo hard vastgeklemd dat ze niet loskomen, met een klein stukje van de bout aan het uiteinde dat uitsteekt, en een van de glijhamer opzetstukken die bij de kleine Harbor Freight glijhamer werden geleverd, zo ver afgeslepen dat de U-vorm perfect om de uitstekende boutkop paste.

5 minuten lang zo hard als ik kon rondgeslagen en het is misschien een beetje losgekomen, maar het is er nog steeds niet uit.

Moest de as gewoon in 2 delen terugplaatsen zodat ik de naaf kon installeren om ermee te rijden. Heb zelfs een reserve-as, maar zonder het onderdeel te kunnen verwijderen is hij nutteloos.

Afgezien hiervan en de losse/verbogen bovenste schokdemperbout... verliep de installatie van de bovenste/onderste draagarm soepel. 😂

#26 ·
Succes? Houd de voorkant bij elkaar.

Wikkel er een goedkope ratelband omheen. Draai hem aan totdat hij eruit springt.

Zet het volume lager, slechte editing van de video.

Gebruikte deze methode om wat achterkanten eruit te laten springen. Ik gok dat het voor de voorkanten zal werken. YMMV
Ik doe dit en als dat niet werkt, haak ik een glijhamer aan de band en kan ik het meestal wel voor elkaar krijgen na een beetje proberen.

#17 ·
Ja, de achterkant gaat erdoorheen, zodat je de andere as eruit kunt halen en het stuk eruit kunt slaan. Niet zo aan de voorkant. Ik heb dat echter nog niet hoeven doen. Dus ik heb het op deze manier voor en achter gedaan. Misschien heb je een andere poelietrekker nodig. Ik heb de bekken erop kunnen passen en ze vast kunnen zetten met tie wraps zodat ze niet loskomen. Dan doet de glijhamer het trucje. Als alternatief kan de juiste lengte metaal of een kleine dogbone-sleutel worden gemanoeuvreerd om de binnenlip van die asbeker te pakken, dan glijhamer. Of een bout met een moer die je aan het uiteinde kunt plaatsen om hem in die beker vast te draaien, dan glijhamer. Hoe zit het met het inwikkelen met een nylon band sleutel, super strak draaien en, je weet wel.

#19 ·
Na verschillende keren met een paar vastzittende assen te hebben gevochten en elke achtertuin, zelfgemaakte oplossing te hebben geprobeerd, kocht ik de Axle Magic 2-trekker van all thingz utv. Het heeft nog nooit meer dan 10 klappen nodig gehad om een as voor mij te trekken. Het ENIGE nadeel is dat je de CV-hoes terug moet schuiven om de bouten in de groef te laten vergrendelen om de as eruit te kunnen trekken, dus als je een goede as trekt om iets te doen zoals het differentieel te verwijderen, moet je de CV-hoes klemmen vervangen. Het leuke ervan is dat hij vrij compact is en in mijn gereedschapskist op de RZR past, dus als ik een as op de trail breek, kan ik hem eruit halen!!!

#25 ·
Hopelijk zet dit mensen ertoe aan om anti-vast te zetten op hun assplines voor toekomstig gemak bij het trekken. Ik houd de mijne zwaar gecoat en ik heb nog nooit problemen gehad met het verwijderen van een as, even afkloppen.

#27 ·
Hopelijk zet dit mensen ertoe aan om anti-seize op hun as-splines te smeren voor toekomstig gemak bij het trekken. Ik houd de mijne zwaar gecoat en ik heb nog nooit problemen gehad met het eruit halen van een as, afkloppen.
Als ik mijn assen vervang, gebruik ik ook anti-seize.

#31 · (Edited)
Dit is NIET de juiste manier om het te doen...van de vertaling.

FB link...(sorry als je geen facebook hebt)

Bewerken: Dank aan @Max H voor het plaatsen van de youtube video...

#33 ·
Dit is NIET de juiste manier om het te doen...van de trans.

FB link...(sorry als je geen facebook hebt)

Edit: Bedankt aan @Max H voor het plaatsen van de youtube video...
Waarom is dat niet goed??? Ziet eruit alsof het geweldig werkt. 🤣