Polaris RZR Forum - RZR Forums.net banner

2012 RZR 800 Noobie Vragen

4.9K views 22 replies 10 participants last post by  Pullerguy  
#1 ·
Heb oude berichten gelezen tot mijn ogen uitvallen!!

Net een nieuwe voor mij 2012 RZR 800 gekocht. 3100 mijl, is al twee jaar niet onderhouden, weinig gebruikt in die twee jaar. Lijkt prima te lopen. Maar wat weet ik nou?????? Dus ik ga een paar vragen stellen waarvan ik zeker weet dat jullie ze al eerder hebben gehoord, dus bij voorbaat mijn excuses. Ik heb een paar jaar geleden al eens in een RZR gereden (gehuurd) en ook een Ace gehuurd. Dus ik heb de absolute minimum aan ervaring. Ik ga alle versnellingsbakken onderhouden, de olie en filter vervangen, alle fittingen smeren en om te beginnen de UMP luchtfilterpatroon vervangen.

Dus, vragen:

1. Hoe weet ik wanneer of als ik een nieuwe aandrijfriem nodig heb? Lijkt een beetje te grijpen bij het opstarten, maar geen aarzeling of slippen bij het inschakelen (denk ik). Is er een manier om de initiële ruk te verminderen? Polaris lijkt ook behoorlijk trots te zijn op hun riemen. Die op Amazon lijken veel redelijker te zijn. Meningen??? Ik kijk naar een Gates-riem voor ongeveer $40.

2. Wat zijn enkele van de prestatiecijfers? Hoe snel zou hij maximaal moeten gaan? Temperatuurmeting. Was er een keer mee uit en de temperatuur leek tussen de 190 - 200 te liggen en de ventilator werkte.

3. Ik heb een boot en een paar kleine motoren in huis en ik doe er allemaal benzine zonder ethanol in. Ik denk dat ik dat ook in de RZR ga doen. Alleen omdat er waarschijnlijk periodes van stilzitten zullen zijn. Ik gebruik ook Star-Tron. Gedachten?

4. Ik gebruik ook Mobil 1 in de bovengenoemde items. Is dat acceptabel voor gebruik in de RZR? Ik wil geen grote oliediscussie starten, maar wil wel weten of het oké is. Mijn booteigenarenforum zou dagenlang kunnen discussiëren over de juiste olie voor buitenboordmotoren.........

Tot nu toe ben ik erg blij met het krijgen van de RZR. Wilde er al een tijdje een hebben. Ben er een keer mee uit geweest en heb me kostelijk vermaakt. Wil hem in vorm en betrouwbaar houden. Ga er niet mee hotrodden of boomstronken springen, we zijn gepensioneerd en breken niet graag dingen, ook onszelf niet. Maar we hebben het strand en de zandduinen om op te spelen.

Bedankt bij voorbaat voor uw gedachten en aanbevelingen. Ik weet zeker dat ik terugkom met meer vragen.

#2 ·
Ik had een 2011 800s een paar jaar, dus ik heb maar beperkte kennis. Ik weet zeker dat anderen zullen inspringen.

1. De mijne had ook een schok om te starten en zodra de riem was ingeschakeld, geen problemen. Ik heb andere threads gelezen waar een nieuwe riem dit probleem zou oplossen en andere waar dat niet zo was. Voor de prijs van de Gates-riem is het het proberen waard. Ik zou echter aanraden om voor Hunterworks te gaan. Todd geeft geweldige instructievideo's en heeft talloze mensen geholpen met het oplossen van problemen met de koppeling en de riem. Als de riem het niet oplost, kan hij helpen. Er is ook een garantie op de riem, zolang er geen kwaad spel is.

2. Ik ben niet zeker van de snelheid. Wat de temperatuur betreft, als mijn geheugen me niet in de steek laat, zou de mijne oplopen tot 207 en zou de ventilator aanslaan en hem weer afkoelen.

3. Ik gebruik niet-ethanol benzine met stabil in alles behalve mijn vrachtwagen. Tenzij ik in de knel zit en op een pad gestrand zal zijn. Ik geloof absoluut in die combinatie.

4. Olie is hier een discussie, net als bij uw boot. Ik persoonlijk gebruikte gewoon de polaris olie en filters.

Geniet van het “nieuwe” speelgoed!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van RZRForums.net

#3 ·
Terwijl u in de onderhoudsmodus zit, trekt u gewoon de riem-/koppelingsdeksel eraf en controleert u de riem op scheuren, glanzende plekken en algemene vreemd uitziende slijtage. Blaas ook de koppeling uit met perslucht.

#6 · (Edited)
Het afstellen van de koppeling helpt met de snelheid.

Als je te veel schokken hebt, zou ik je primaire koppeling controleren. Terwijl deze draait en RPM's wint, zetten de vlieggewichten uit en duwen de schijven tegen elkaar totdat ze de riem vastgrijpen. Als je riem versleten is, heb je mogelijk een te grote opening tussen de schijven. Controleer de vlieggewichten en de vlieggewichtbouten. Ze kunnen snel slijten en gekerfd raken. Primaire vlieggewichten bepalen ook wanneer de riem bij welk toerental aangrijpt, dus afstemmen kan ook helpen bij schokkerigheid.

#7 ·
Waardeer de feedback jongens. Ik denk dat ik de Gates-riem ga proberen. Heeft een paar goede recensies. Ik bewaar de oude als reserve als hij er niet slecht uitziet. Keek naar video's over het vervangen van de riem en het reinigen van de schijven met remmenreiniger en het uitblazen van de koppeling. Ziet er eenvoudig genoeg uit. Heb net mijn vervangende filter voor de UMP gekregen. Heb al de carterolie en het filter vervangen. Zal waarschijnlijk voor de volgende uitstap naar de andere versnellingsbakken gaan.

Het lezen van alle (veel) informatie over het probleem met de rondselmoer maakt me enigszins bezorgd. Zal daar nog wat meer naar kijken.

#10 ·
1. Hoe weet ik wanneer of als ik een nieuwe aandrijfriem nodig heb? Lijkt een beetje grijperig bij het opstarten, maar geen aarzeling of slippen bij het inschakelen (denk ik). Is er een manier om de initiële ruk te verminderen? Polaris lijkt ook behoorlijk trots te zijn op hun riemen. Die op Amazon verkrijgbaar zijn, lijken veel redelijker. Meningen??? Ik kijk naar een Gates-riem voor ongeveer $ 40.

Als je iets ruikt dat lijkt op verbrande olie, maar geen verbrande olie is, is je riem aan het verbranden. Als het voelt alsof je op een fiets rijdt met een ontbrekende tand op het tandwiel, kan het je riem zijn. Als het piept, kan het je riem zijn. Riemen zijn goed voor ongeveer 2 of 3 races voor ons, een riem per seizoen voor recreatieve rijders. We hebben Polaris en Dayco gebruikt en proberen de Continental-riem als volgende. OE-riem is te duur en de vervangen riem is de HD-riem die niet dezelfde maat heeft als de OE-riem, werkt wel, maar is te duur. Dayco XTX-riem heeft het geweldig gedaan voor 4 races, is niet defect geraakt. Maar we hebben hem geĂŻnspecteerd en besloten hem te vervangen. Geweldige duurzame riem voor het geld. Het was ongeveer 80 dollar als ik me goed herinner. Nieuwe Continental-riem die ik heb gevonden, heeft dezelfde OE-afmeting en ze worden verkocht voor ongeveer 40 tot 45 dollar. Ik heb er 3 van gekocht bij Summit Racing. Zal terug moeten rapporteren nadat ik ze heb gebruikt. Ik ben van plan er een te vervangen per race of om de andere race als ze het volhouden. Voor 40 dollar kan ik vaker de riem vervangen.

2. Wat zijn enkele van de prestatiecijfers? Hoe snel zou hij de topsnelheid moeten halen? Temperatuurmeting. Had hem een keer buiten en de temperatuur leek 190 - 200 te zijn en de ventilator werkte.

Eén persoon op vlakke grond haalde ongeveer 60 62 mph. Twee personen op vlakke grond 53 55 mph. Koppeling is enorm. Bandenselectie is een factor. Kijk naar de veertabel in de servicehandleiding, oneindig veel veer-/gewichtcombinaties. Gooi dat dan in principe weg en ga voor iets dat anderen hebben gebruikt of koop een kit. Onze nieuwe setup zou volgens iemand die dezelfde setup heeft gebruikt, bijna 70 mph moeten halen. Zal het uitzoeken en dienovereenkomstig aanpassen. Afhankelijk van je RPM bij topsnelheid kun je vanaf daar spelen. Bij WFO haalden we maar ongeveer 5700 tpm. Hebben wat op de tafel laten liggen, niet veel maar wel wat. 6250 tpm is ongeveer het meest nuttige aantal tpm. Heb de temperatuurmeting nooit gecontroleerd.

3. Ik heb een boot en een paar kleine motoren in huis en ik doe er allemaal benzine zonder ethanol in. Ik denk dat ik dat ook in de RZR ga doen. Alleen omdat er waarschijnlijk periodes van stilzitten zullen zijn. Ik gebruik ook Star-Tron. Gedachten?

Voeg Polaris brandstofbehandeling toe aan elke 5 gallon container, in feite hun versie van stabil en een reiniger.

4. Ik gebruik ook Mobil 1 in de bovengenoemde items. Is dat acceptabel voor gebruik in de RZR? Ik wil geen grote oliediscussie beginnen, maar wil wel weten of het goed is. Mijn forum voor booteigenaren zou dagenlang kunnen discussiëren over de juiste olie voor buitenboordmotoren..........

Polaris zei dat het 2w50 was, ze bieden niet eens meer hun eigen aanbevolen 2w50-olie aan. De heavy-duty olieverversingskit heeft 15w50-olie erin. Sommige racers gebruiken 10w40, wij gebruiken Blud 15w50. Ga voor welk merk je maar wilt, hoe hoger het zinkgehalte, hoe beter.

#11 ·
Advies. Vervang de standaard luchtfilteropstelling door een UMP. Het OE-luchtfiltersysteem is rommel. Als u de standaardfilter moet behouden, controleer dan elke OE-filter met een zaklamp in het donker (van binnen naar buiten) om er zeker van te zijn dat er geen scheuren of gaten in de plooien zitten. Zo ja, dan neemt u vuil op en kost het u meer dan 3.000 euro om de motor te vervangen. Als er maar één aanpassing was die ik elke nieuwe RZR800-eigenaar zou aanraden, dan zou het de UMP-luchtfilterkit zijn.

#12 ·
Advies. Vervang de standaard luchtfilteropstelling door een UMP. Het oe-luchtfiltersysteem is rommel. Als je de standaardfilter moet behouden, controleer dan elke oe-filter met een zaklamp in het donker (van binnen naar buiten) om er zeker van te zijn dat er geen scheuren of gaten in de plooien zitten. Zo ja, dan krijg je vuil binnen en kost het je meer dan 3.000 euro om de motor te vervangen. Als er maar één mod was die ik elke nieuwe RZR800-eigenaar zou aanbevelen, dan zou het de UMP-luchtfilterkit zijn.
Dat onderschrijf ik. Na alles hierover te hebben gelezen, heb ik de mijne vervangen door een UMP en ik gebruik Donaldson-luchtfilters erin.

#13 ·
Misschien heb ik gewoon een "beter" exemplaar gekregen, maar ik heb nooit problemen gehad met de standaard luchtfilteropstelling. Zouden de problemen die mensen hebben gemeld te maken kunnen hebben met waar je rijdt? De afgelopen 5+ jaar dat ik Windrock/Sundquist/Royal Blue heb gereden, heb ik nog nooit stof in de inlaatslang gevonden. Ik gebruik wel de OEM-filter met een Outerwears-hoes, dus misschien helpt die kleine hoes wel veel? Ik val de UMP-opstelling niet af, ik deel alleen mijn ervaring met de OEM-opstelling.

#15 ·
Misschien heb ik gewoon een "beter" exemplaar gekregen, maar ik heb nog nooit problemen gehad met de standaard luchtfilteropstelling. Zouden de problemen die mensen hebben gemeld te maken kunnen hebben met waar je rijdt? De laatste 5+ jaar dat ik Windrock/Sundquist/Royal Blue heb gereden, heb ik nog nooit stof in de inlaatslang gevonden. Ik gebruik wel de OEM-filter met een Outerwears-hoes, dus misschien helpt die kleine hoes wel veel? Ik val de UMP-opstelling niet af, maar deel gewoon mijn ervaring met de OEM-opstelling.
Blijf gokken. De investering van $300-400 is de moeite waard om $3200 te besparen op een motor. De papieren filters zijn rommel. Ze scheuren ook gemakkelijk. Bovendien heeft de gemiddelde rijder met UMP maar 1 filter per jaar nodig voor twintig tot dertig dollar versus OEM voor vijftig. Bid zoveel als je wilt en gooi de dobbelstenen. Ik dacht ook dat het bewaren van de standaarduitvoering met een filterkleding de dag zou redden. Negatief. Nieuw luchtfilter en buitenkleding bij elke race konden mijn motor niet redden. Zodra het stof in de luchtfilterbak komt, is er geen manier voor het om te ontsnappen totdat je de klep eraf haalt... dan komt er ongeveer een centimeter of twee vuil uit. Als je helemaal niet in het stof zit, kan het goed zijn. Maar als je stof hebt, als mede-eigenaar van een 800 en iemand die net mijn motor heeft moeten vervangen. Ik zal je zonder twijfel vertellen dat je de UMP moet halen. Doe niet de KNN of SB of Uni of buitenkleding. Haal gewoon de UMP en het is goed. Zelfs als het de enige aanpassing was die je deed, zou je elke dag geld vooruit zijn als je de motor niet hoeft te vervangen. Ik krijg geen royalty's van UMP en ook geen commissie. Maar als iemand die voor deze reparatie moest betalen (zelfs met zorgvuldig onderhoud met een nieuw filter bij elke race) zal ik je vertellen. Je zult deze post herinneren en zeggen: verdomme... ik had die UMP moeten kopen.

#17 ·
442raceRZR;5904808 Blijf gokken. De investering van $300-400 is de moeite waard om $3200 te besparen op een motor. De papieren filters zijn rommel. Ze scheuren ook gemakkelijk. Plus said:
Ik respecteer je mening en je maakt een geldig punt op basis van je ervaring. Je noemt "nieuw filter en bovenkleding bij elke race". Ik race niet, ik snuffel gewoon rond op de trails bij Windrock. Ik onderhoud de dingen volgens de handleiding, zo niet beter/vaker. Als het morgen ontploft, dan koop ik er een andere en kijk ik naar het repareren van wat er kapot is gegaan als ik vrije tijd heb om in de garage te rommelen. Ik herinner me dat ik alle slechte verhalen erover heb gelezen, samen met alle "aanbevolen verbeteringen" die een nieuwe eigenaar na aankoop aan verschillende modellen zou moeten aanbrengen. Alle negatieve dingen hebben me er bijna van weerhouden.

#18 ·
Als iemand geĂŻnteresseerd is in de transformatie van weekend rzr naar racing rzr... hier is mijn instagram;

https://www.instagram.com/teampistelak/

Heeft ook de mislukkingen/upgrades en wat andere diverse dingen. Maar het spreekt voor de 800 rzr ervaringen.

#19 ·
Bedankt voor alle adviezen en informatie, mensen. Ik zal binnenkort de "reparatie" van de rondselmoer uitvoeren. En ter informatie: de 800 heeft al de UMP-inlaatunit. En ik heb het nieuwe Donaldson-filter besteld en ontvangen van Amazon. $18 en wat kleingeld. Minder dan de helft van de prijs van de OEM van Polaris. Dat neem ik elke dag!

#20 ·
Een kleine update. Ik heb net de aandrijfriem vervangen. Vervangen door de Gates-riem van Amazon. Lijkt goed te passen. Heb er nog niet mee gereden. Ik heb een vulring van de secundaire koppeling verwijderd om de riem beter uit te lijnen op de primaire koppeling. Trouwens, zorg ervoor dat je naar de juiste YouTube-video kijkt wanneer je informatie verzamelt over de aanhaalmomenten. De eerste video die ik bekeek, zei dat de primaire koppelingsbout op 95 en de secundaire op 40 moest worden aangedraaid. DAT KLOPT NIET!! Het is 40 op de primaire, 17 op de secundaire. Blij dat ik verder onderzoek heb gedaan. Ik keek naar de verkeerde video. Mijn fout.

Ook de voorste diff-vloeistof vervangen. Morgen de tussenbak en de transmissie doen. Ook de ophanging smeren en het luchtfilter vervangen. Als dat allemaal klaar is, wacht ik op de pinion nut kit van Les. Dan denk ik dat de RZR in vorm is en een tijdje klaar is om te gaan.

Bijna vergeten. De rock sliders/nerf bars opgestuurd om te worden gestript en gepoedercoat. Echt roestig aan de onderkant. Ik kan niet wachten tot dit allemaal klaar is en om eruit te gaan en te zien wat het gaat doen. Woo hoo.

#21 ·
Als je je shims gebruikt... Er zijn .060 shims standaard. Als je het wilt finetunen, zijn er .030 shims beschikbaar.

#22 ·
Verdere update:

Mijn moer vastgedraaid! Bedankt Les. Vrijwel alles zit weer in elkaar, alle versnellingsbakken zijn onderhouden, de rondselmoer is vervangen en vastgedraaid. Tijdens het verwijderen van de uitlaat viel de inlaatpijp eraf! Roest. De nieuwe SLP Super Silent roestvrijstalen uitlaat zou er over een paar dagen moeten zijn. Rock sliders terug van de poedercoater. Ziet er geweldig uit. De uitlaat erop en de achterste facia weer op zijn plaats en ik denk dat we klaar zijn om te spelen. Deze RZR was verwaarloosd, maar ik hoop dat ik dat heb verholpen.

#23 ·
Het klinkt alsof je genoeg projecten hebt om je thuis bezig te houden en niet in de bars te komen en geen problemen te veroorzaken.
Goed om te weten dat je de trails zult lopen met een 'tight nut', "Welkom bij de 'tight nut gang'."
Les