Polaris RZR Forum - RZR Forums.net banner

Schokken wanneer te vervangen

8.1K views 28 replies 6 participants last post by  Detroitdeb  
#1 ·
Hoeveel lucht in banden voor trailrijden?

#2 ·
Tenzij een schok ernstig beschadigd is, zou u uw schokdempers normaal gesproken moeten reviseren in plaats van ze te vervangen. Er zijn een aantal bedrijven die ze beter dan nieuw kunnen reviseren met verbeterde kleppen, nieuwe afdichtingen etc. Het overschakelen van de veren naar een dual rate setup zal de prestaties ook aanzienlijk verbeteren ten opzichte van de standaard. De onderhoudsintervallen voor schokdempers kunnen sterk variëren, afhankelijk van het soort terrein dat u berijdt en hoe hard u rijdt. Walker Evans-schokdempers op een XP1K zouden onder gemiddelde trail-omstandigheden waarschijnlijk 1500 tot 3000+ mijl meegaan voordat ze gereviseerd moeten worden. YMMV. Ik denk dat de meeste schokdemperfabrikanten een revisie aanbevelen na 1500 mijl. Als uw schokdempers ergens lekken, moeten ze zeker gereviseerd worden.

U zult veel meningen krijgen over de bandenspanning. Persoonlijk rijd ik de mijne het grootste deel van het jaar op 14 psi, 2 psi onder wat de handleiding zegt. Alles onder de 12 psi en de kans op het scheuren van een zijwand neemt aanzienlijk toe. En hoe lager u gaat, hoe groter de kans dat u een zijwand scheurt of een pinch flat krijgt. Ja, het rijdt zachter met een lagere bandenspanning, maar ik heb liever een iets ruwer ritje en hoef geen band of erger nog een verbogen velg te vervangen.

#3 ·
Tenzij een schok ernstig beschadigd is, zou u normaal gesproken uw schokdempers reviseren in plaats van ze te vervangen. Er zijn een aantal winkels in de buurt die ze beter dan nieuw kunnen reviseren met verbeterde kleppen, nieuwe afdichtingen, enz. Het overschakelen van de veren naar een dual rate setup zal de prestaties ook aanzienlijk verbeteren ten opzichte van de standaard. De onderhoudsintervallen voor schokdempers kunnen sterk variëren, afhankelijk van het soort terrein waarop u rijdt en hoe hard u rijdt. Walker Evans-schokdempers op een XP1K onder gemiddelde trail-rijomstandigheden zouden waarschijnlijk 1500 tot 3000+ mijl meegaan voordat ze gereviseerd moeten worden. YMMV. Ik denk dat de meeste schokdemperfabrikanten een revisie aanbevelen na 1500 mijl. Als uw schokdempers ergens lekken, moeten ze zeker gereviseerd worden.

U zult veel meningen krijgen over de bandenspanning. Persoonlijk rijd ik de mijne het grootste deel van het jaar op 14 psi, 2 psi onder wat de handleiding zegt. Alles onder de 12 psi en de kans op het scheuren van een zijwand neemt aanzienlijk toe. En hoe lager u gaat, hoe groter de kans dat u een zijwand scheurt of een pinch flat krijgt. Ja, het rijdt zachter met een lagere bandenspanning, maar ik heb liever een iets ruwere rit en hoef geen band of erger een verbogen velg te vervangen.
Bedankt

#7 ·
Ik rijd met 18 psi, we rijden hogere snelheden in zachte ondergrond/modder. Ik reed de fabrieksinstellingen voor de pro 10/20 psi, en ik had het gevoel dat ik veel zijwandrol had. Ik rijd nog steeds op de fabrieks 14" wielen en de standaard 30" carnivores.

#9 ·
geef ons wat details over je machine. jaar, kilometerstand etc. moeilijk te zeggen dat de schokdempers slecht zijn alleen door ernaar te kijken. De zachte veren die volledig zijn ingeklapt, is een probleem met de veren, niet met de schokdemper zelf. En het is een bekend Polaris-probleem. Veel aftermarket-oplossingen zijn er.

Ik rijd met 18 psi, we rijden hogere snelheden in zachte ondergrond/modder. Ik reed de fabrieksinstellingen voor de pro 10/20 psi, en ik had het gevoel dat ik veel zijwandrol had, ik zit nog steeds op de fabrieks 14" wielen en standaard 30" carnivoren.
2018 Polaris 4eps xp1000

#14 ·
Aftermarket tenderveren of een complete veerset zullen het probleem oplossen. De conditie van de schokdempers en de stikstofvulling zullen de rijhoogte ook een beetje beĂŻnvloeden. Als je de kosten laag wilt houden, zou ik een set RZR Aid tenderveren nemen, die rijden best goed voor wat ze zijn. Het zou ook voordelig zijn om de schokdempers te laten reviseren.

#15 ·
Aftermarket hulpveren of een complete veerset zullen het oplossen. De conditie van de schokdempers en de stikstofvulling zullen de rijhoogte ook een beetje beĂŻnvloeden. Als je de kosten laag wilt houden, zou ik een set RZR Aid hulpveren nemen, ze rijden best goed voor wat ze zijn. Het zou ook voordelig zijn om de schokdempers te laten reviseren.
Bedankt

#17 ·
Om de een of andere reden dacht ik dat je veel kilometers had, zag net je foto van de kilometerstand, 600 mijl is niet veel, je schokdempers zouden in orde moeten zijn. Misschien de stikstof laten controleren, want Polaris kan inconsistent zijn, de druk moet 125 psi zijn.

Ik zou de stikstof laten controleren, een paar zachte veren halen en het daarbij laten.

#19 ·
Om een of andere reden dacht ik dat je veel kilometers had, zag net je foto van de kilometerstand, 600 mijl is niet veel, je schokdempers zouden in orde moeten zijn. Misschien het stikstof laten controleren, want Polaris kan inconsistent zijn, de druk moet 125 psi zijn.

Ik zou het stikstof laten controleren, een paar zachte veren halen en het daarbij laten.
Bedankt

#18 ·
Bij 1264 mijl zou ik een beetje verbaasd zijn als ze al een revisie nodig zouden hebben, tenzij er iets misging of ze begonnen te lekken. U kunt de voorspanning van de veren aanpassen met de kragen aan de bovenkant van de schokdempers. Door ze met de klok mee te draaien, wordt de veer naar beneden geduwd, waardoor de schokdemper effectief wordt verlengd en de rijhoogte wordt verhoogd. Helaas heeft het aanpassen van de voorspanning meestal een negatieve invloed op de rijkwaliteit. De rit voelt meestal veel stijver aan na het toevoegen van voorspanning. Zoals SNWMBL zei, zou een goede set aftermarket-tenderveren een betere oplossing zijn, of als u het nog beter wilt maken, kunt u kiezen voor een complete dual rate veerset.

We hebben de laatste tijd veel Zbroz veersets verkocht met veel positieve feedback. Ik kan u een kortingscode voor Zbroz veersets sturen per PM, voor het geval u die route wilt volgen. Ze hebben een complete dual rate kit en een tender kit.

Volledige kit: https://www.hardlineutv.com/products/polaris-rzr-xp-4-1000-turbo-spring-kits
Alleen tenders: https://www.hardlineutv.com/products/polaris-rzr-xp-1000-xp-4-1000-tender-spring-kit

Dit is de voorspanningsring:
Image