Polaris RZR Forum - RZR Forums.net banner

Portale - Definitywny przewodnik

3 reading
86K views 153 replies 32 participants last post by  HLMUDCAT  
#1 · (Edited)
Ten wątek będzie dotyczył omawiania wszystkich kwestii związanych z portalami. Gdzie będziesz mógł znaleźć informacje o portalach, konfiguracjach i zadawać pytania.

Otrzymuję wiele pytań dotyczących portali, zarówno tutaj, jak i na szlaku. Przedstawię swoje przemyślenia i postaram się zapewnić pewien wgląd. Chłopaki z @SuperATV byli niesamowici w kontaktach i jestem pewien, że Erik zabierze głos z odpowiedziami na wszelkie pytania dotyczące SuperATV.

Moje przemyślenia:
Mój obecny portalowy zestaw nie był moją pierwszą wyprawą w świat portali. Zacząłem używać portali w 2014 roku w moim Jagged X, kiedy SXS Gear wypuścił pierwsze wersje. Koncepcja była świetna w teorii, ale miała problemy z trwałością. Przetestowałem je we wszystkim, od wschodu do zachodu, z ograniczonym sukcesem. Dla mnie niezawodność jest kluczem w zestawie terenowym, więc na razie zrezygnowałem z portali. Obserwowałem, jak nowi producenci wchodzili na rynek z nowymi produktami i rozwój na przestrzeni lat, niektóre sukcesy i niektóre porażki. Szybko do teraźniejszości. Projekt i jakość przeszły długą drogę.

Miałem wątpliwości, ale po wielu dyskusjach z Erikiem i Tylerem z SuperATV zdecydowałem, że czas ponownie spróbować portali. Obecne portale Gen 3 oferowane przez SuperATV okazały się niezawodne i stanowią niesamowitą konfigurację. Przetestowałem je we wszystkim, od wschodu do zachodu i na większości terenów, wspinaczce po skałach, wydmach, jeździe po szlakach, a nawet błocie (nie żeby mi się chciało LOL). Jestem pod wrażeniem wydajności i niezawodności.

Kiedyś uważano, że portale są przeznaczone do błota lub śliskich skał. Już nie, stanowią również niesamowitą konfigurację do jazdy po szlakach.

"Czy portale są odpowiednie dla mojej konfiguracji i/lub rodzaju jazdy?"

To pytanie słyszę najczęściej, a odpowiedź zależy od kilku czynników.

1) Ograniczenia szerokości:
Portale zwiększają całkowitą szerokość twojej maszyny o 8 cali. Więc w zależności od tego, od jakiej maszyny zaczynasz i wyboru felg, całkowita szerokość wyniesie 58" - 85" szerokości.

2) Budżet: To duży problem! Ustawienie portalu wymaga znacznej kwoty.

3) Konserwacja: Zestaw portalowy wymaga więcej konserwacji, aby wszystko było w dobrym stanie.

4) Styl jazdy: Zestawy portalowe wymagają innego stylu jazdy. Kontrola przepustnicy jest największym problemem. Jeśli lubisz zabijać wzgórza lub ścigać się, portale nie są dla ciebie!

Po rozważeniu tych czynników zdecyduj, czy portale są dla ciebie odpowiednie.

Zalety:

1) Redukcja przełożeń
2) Prześwit
3) Zmniejszone obciążenie układu napędowego
4) Zwiększona stabilność
5) Zwiększona żywotność paska CVT
6) WYGLĄDAJĄCY ZESTAW 🤟

Wady:
1) Koszt (więcej niż tylko koszt portalu - omówię to później)
2) Zwiększony wysiłek kierowania
3) Trudniejsze dla komponentów

Podnośniki zębate portali | SuperATV



Dożywotnia gwarancja: SuperATV udziela gwarancji pierwotnemu nabywcy portali. Nie znajdziesz lepszej obsługi klienta niż u chłopaków i dziewczyn z SuperATV… kropka!!

Typ portalu: Billet vs. Odlew

Billet kosztuje więcej ze względu na proces produkcji. Jeśli zepsuje się koło zębate, obudowa billet najprawdopodobniej się nie zepsuje, podczas gdy odlew się zepsuje. Wolę billet ze względu na dodatkową wytrzymałość i niezawodność. Mam również dodatkowe koła zębate, łożyska, uszczelki i płyn na mało prawdopodobny wypadek uszkodzenia koła zębatego. Plus części CNC billet są po prostu seksowne! Ostatecznie oba działają bardzo dobrze i jest to kwestia osobistego wyboru.

Redukcja %:
Portale występują w wersjach 4", 6" i 8" z redukcją 15-60%. Co jest dla ciebie odpowiednie? To zależy od zamierzonego zastosowania, błota, szlaku lub wspinaczki po skałach. Najpopularniejszy i najlepszy "wszechstronny" to skrzynia 4" z redukcją 30%. Moim zdaniem jest to redukcja średniej klasy i pozwala na stworzenie wielofunkcyjnego zestawu ze średniej wielkości oponą. Chłopaki od błota potrzebują większych redukcji i większych podnośników, aby poradzić sobie z ogromnymi oponami. Pamiętaj, że większe skrzynie ważą więcej i zwiększają obciążenie zawieszenia.

Konfiguracje zawieszenia:
Tutaj sprawy się komplikują. Tak, możesz po prostu przykręcić zestaw portali i dobrze się bawić. Jeśli jednak chcesz, aby wszystko działało dobrze i było niezawodne, należy wziąć pod uwagę inne rzeczy. Portale dodają dużą masę nieresorowaną na końcu ramion. Zwiększa to obciążenie różnych elementów; IE: Wahacze, wahacze wleczone, drążki reakcyjne, przeguby kulowe, drążki kierownicze, tuleje itp... Rozważ ulepszenie wszystkich tych elementów do wersji o dużej wytrzymałości, aby stworzyć trwały, działający zestaw.

Konfiguracja amortyzatorów:
To może być puszka Pandory, więc sugeruję skonsultowanie się z ulubionym dostawcą amortyzatorów. Osobiste przemyślenia są takie, że potrzebujesz dobrej konfiguracji na początek i niewiele się zmieni po dodaniu portali.

Wybór felg:
To jest krytyczne, a wybór odpowiedniego przesunięcia może zadecydować o konfiguracji. Najczęstszym problemem z portalami jest to, że kierowanie jest straszne. Zazwyczaj jest to wynik felg o dużym przesunięciu, takich jak 4/3, 4/4, 5/5 itp... Wysiłek kierowania wzrośnie wraz z dodaniem portali, a w połączeniu z felgami o dużym przesunięciu skutkuje słabym kierowaniem. Jeśli to możliwe, trzymaj się felg 6/1, 5,5/1,5 lub 5/2. Felgi 15" są minimum, aby zapewnić wymagany prześwit.

Wybór opon:
Oczywiście zależy to od terenu, ale należy wziąć pod uwagę szerokość, profil, mieszankę i wagę. Portale już dodają 40 funtów+ do każdego rogu zawieszenia, więc chcesz najlżejszą oponę. Szersza opona pomaga w trakcji, ale także zwiększa wysiłek kierowania. Płaski profil również pomaga w trakcji, ale i tutaj zwiększa wysiłek kierowania. Dobrym przykładem jest Maxxis Roxxzilla, chociaż można twierdzić, że są najlepszą oponą na rynku pod względem trakcji (do wspinaczki po skałach), to również sprawia, że ​​są bardzo trudne do kierowania, ponieważ są szeroką oponą o płaskim profilu. Kolejnym czynnikiem jest mieszanka opony, miękka, lepka opona zapewnia lepszą przyczepność, ale i tutaj zwiększy wysiłek kierowania. Wszystkie te czynniki należy wziąć pod uwagę przy wyborze odpowiedniej opony dla swojej konfiguracji i często sprowadza się to do kompromisu między trakcją a wysiłkiem kierowania.


Kierowanie:
To duży problem!!! Nie ma wątpliwości, portale zwiększą wysiłek kierowania i dlatego niektóre inne wybory konfiguracji są krytyczne. Istnieją opcje ulepszenia przekładni kierowniczej, takie jak boss SuperATV, przekładnia billet Shock Therapy, Epowersteering.com itp... Sand Craft Racing produkuje świetny produkt, który pomaga zmniejszyć obciążenie przekładni kierowniczej, stabilizator kierownicy. To uchroni cię przed zużyciem stojaków z powodu dodatkowego obciążenia. Miejmy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości pojawi się więcej opcji rozwiązania niektórych problemów z kierowaniem, takich jak pełna hydraulika lub lepszy EPS.

Wyprodukowano w Ameryce: Wszystkie produkty GDP firmy SuperATV są projektowane i produkowane w firmie przy użyciu najnowocześniejszego sprzętu.

Proszę, aby komentarze były na temat i dotyczyły portali.

Zastrzeżenie: To nie dotyczy wyłącznie portali SuperATV, ale tego, z czym mam doświadczenie, są sponsorem forum i bardzo aktywni tutaj. Każdy może zamieszczać komentarze na temat innych marek, takich jak portale High Lifter.
 
#134 ·
Mój xp1k na 30% portalach i 35s działał dobrze w rocku. Jasne, niżej byłoby lepiej, ale to nie był problem. Również osiąga około 70. Zrób również podwójny łańcuch wsteczny, jeśli masz skrzynię biegów rozebraną. Ustawiam również niską wysokość jazdy, wały napędowe prawie poziomo.
 
#136 ·
Mój xp1k na portalach 30% i 35s działał dobrze w skałach. Jasne, niżej byłoby lepiej, ale to nie był problem. Osiąga też około 70. Zrób też podwójny łańcuch wsteczny, jeśli masz skrzynię biegów rozebraną. A ja mam ustawioną niską wysokość jazdy, wały napędowe prawie poziomo.
Czyż to XP1K nie jest Highlifterem? Osobiście uważam, że mój 22 Highlifter z 30% i 35's jest idealny na niskim biegu do pełzania i wciąż ma dobre połączenie przyspieszenia i prędkości maksymalnej na wysokim biegu. Highlifter jest fabrycznie wyposażony w inne przełożenia
 
#147 ·
Więc po miłej rozmowie z żoną o tym, ile czasu jakościowego moglibyśmy spędzić razem jeżdżąc po szlakach w Hidden Falls… jest za dodaniem zestawu portalowego do ulepszenia zawieszenia o dużym prześwicie. Zwróciłem również uwagę, że trwa świetna wyprzedaż, która prawdopodobnie się już nie powtórzy!

24 Polaris XP 1000 Sport na kołach 14” 4/3, oponach 32” terrabites.

Patrzę na redukcję 4” 30%.

Myślę, że 30% będzie trochę za mało dla 32s, ale planuję przejść na 34 lub 35 później. Czy 30% będzie głupio niskie dla 32s, dopóki nie założę nowych opon za rok lub dwa? Lubimy jeździć po polnych drogach, nie chcemy krzyczeć przy 35 mph, lol. Nie zamierzam zakładać większych opon, dopóki nie ulepszę innych komponentów ze względu na dodatkowe obciążenie.

Czy ma sens kupowanie podwójnych rolek prowadzących do nieturbo XP 1000?
 
#148 ·
#151 ·
Niedawno wygrałem losowanie portalu @SuperATV. Mam edycję 2018 rzr turbo 1000 dynamix. Poszedłem na pierwszą jazdę testową z nimi zainstalowanymi, a moje turbo świeci się cały czas. Powiedziano mi, że trzeba je dostroić, kupiłem PV3, aby sflashować ecu. Teraz myślę, co portale tak naprawdę robią z silnikiem? Jak silnik pracuje ciężej, jeśli redukcja przełożeń nie jest w samej skrzyni biegów? Moje następne pytanie brzmi, czy za bardzo myślę o tym, że turbo pracuje goręcej niż normalnie? Nie chcę ryzykować spalenia mojego turbo. Czy ktoś jeszcze miał ten problem? Rower jest standardowy poza 33” bkts, sprzęgłami hamulcowymi Harvey, portalami i zestawem fajki.
 
#153 ·
Mam edycję 2018 rzr turbo 1000 dynamix. Pojechałem na pierwszą jazdę próbną z nimi zainstalowanymi, a moja turbosprężarka świeci się cały czas. Powiedziano mi, że trzeba ją dostroić, kupiłem PV3, aby zaktualizować ECU
Model to XP Turbo, ma tylko 922 cm3. Świecenie turbosprężarki jest w 100% normalne i nie potrzebujesz strojenia. Strojenie może zapewnić więcej mocy, ale nie jest konieczne i nie zapobiegnie świeceniu turbosprężarki.

Teraz zastanawiam się, co portale tak naprawdę robią z silnikiem? Jak silnik pracuje ciężej, jeśli redukcja przełożenia nie znajduje się w samej skrzyni biegów?
Portale nic nie robią z silnikiem. Silnik będzie obracał się z większą prędkością obrotową przy tej samej prędkości ze względu na redukcję przełożenia. Silnik nie pracuje ciężej.

Moje następne pytanie brzmi: czy za bardzo myślę o tym, że turbosprężarka pracuje goręcej niż normalnie?
Tak, w 100% normalne.