Polaris RZR Forum - RZR Forums.net banner

Pytania dotyczące połowy przedniej szyby

6.7K views 10 replies 8 participants last post by  fdog  
#1 ·
Właśnie założyłem pół przedniej szyby w moim XP i mam kilka pytań:

Jak duże turbulencje powodują one w przedziale pasażerskim? Słyszałem pogłoski, że mają tendencję do opadania kurzu i brudu na kierowcę i pasażera, jeśli nie są prawidłowo ustawione.

Jeśli chodzi o prawidłowe ustawienie, powiedziano mi, że sposobem na walkę z tymi turbulencjami jest umieszczenie tylnego panelu za siedzeniami. Czy ktoś zauważył, czy to pomaga, czy przeszkadza?

Próbuję tylko uzyskać informacje o tym, jak to ustawić, aby jazda była komfortowa i nie powodowała kurzu do tego stopnia, że staje się to uciążliwe. Cały pomysł z pół przednią szybą polegał na walce z wiatrem w twarz podczas jazdy, więc skutki uboczne jej montażu mogą okazać się problemem wtórnym.

Jeśli tylny panel jest optymalnym rozwiązaniem, muszę go zrobić. Chciałbym, żeby był podobny do tego, co widać w samochodzie z otwieranym dachem - panel z tkaniny z oknem. Ponieważ zrobiłem moją klatkę, będę musiał wymyślić, jak zrobić panel, jak go zamontować (myślę o paskach na rzepy, które owijają się wokół siebie), a także jak włożyć w niego elastyczne okno.

Jakieś pomysły na materiał do wykorzystania na okno? Musi mieć możliwość wszycia i nie stawać się kruchym, pękać itp. Zasłona prysznicowa?
 
#4 · (Edited)
Właśnie założyłem jeden na swój w zeszłym tygodniu, nie zauważam dużo kurzu... Zdecydowanie o wiele wygodniej z nim
Pył w Ohio o tej porze roku??? Jeśli masz kurz, muszę do ciebie przyjechać! W tej chwili mamy tylko błoto i robi się to stare (i trzyma mnie z dala od toru motocrossowego i mojego CRF450 - cholera!) Dobrze słyszeć, że to bardziej komfortowa jazda. :ride:
Mam pół przedniej szyby - z tego samego powodu, dla którego ją kupiłeś - aby zmniejszyć podmuch wiatru w chłodne dni lub w warunkach zapylenia. Niedawno spędziłem trochę czasu z grupą doświadczonych kierowców pustynnych w pobliżu Quartzite w Arizonie i odkryłem, że w mojej kabinie zebrało się DUŻO więcej kurzu niż w ich kabinach (wszystkie Rzr S lub 900s). Różnica polegała na tym, że użyłem uszczelki krawędziowej, aby uszczelnić dół przedniej szyby z górną częścią deski rozdzielczej Rzr. Spowodowało to niskie ciśnienie za przednią szybą, a tym samym wciągnęło kurz do kabiny. Po prostu usunąłem dolną uszczelkę (użyłem krótkiego odcinka na środku, aby ustabilizować pleksi - około 8 cali długości). Ta szczelina o szerokości jednego cala powinna zwiększyć ciśnienie za pleksi i zmniejszyć ilość kurzu. Pozostali doświadczeni kierowcy mieli również tylne szyby lub panele w swoich pojazdach - powiedzieli, że dodatkowo zmniejszyło to ilość kurzu. Wierzę w to, ponieważ po dwóch dniach jazdy z nimi mieliśmy o wiele więcej kurzu w kabinie. Jeden miał tylny panel/okno marki Tusk do swojego S, tak jak opisujesz. Miał również pół przedniej szyby, a jego jazda miała najmniej kurzu w kabinie. Dobrą rzeczą w Tusk jest to, że kosztuje mniej niż 50 dolarów! Mam nadzieję, że to pomoże. Na zdrowie, db
Fajne info! Dzięki. Z grubsza zgadza się z tym, co powiedział mi facet na Four Peaks Road. Widziałem grupę, a prowadzący jechał z pół przednią szybą, więc pomachałem do niego i zagrałem w 20 pytań. To on przekonał mnie, że to właściwy sposób. Teraz muszę tylko to wszystko dopasować. Ciekawe uszczelnienie dolnej krawędzi. Zastanawiam się, co zobaczę z deską rozdzielczą, którą właśnie zrobiłem, ponieważ znajduje się dość blisko przedniej szyby. Zastanawiam się, czy utrudni to przepływ powietrza i spowoduje obszar niskiego ciśnienia, który wytworzy turbulencje? Mam szczelinę wzdłuż dolnej krawędzi przedniej szyby - nie była ona wyposażona w żadną uszczelkę. Być może będę musiał coś skonstruować, aby zapobiec jej zginaniu się lub trzepotaniu na środku. Czas pokaże. Będę musiał przyjrzeć się panelowi Tusk i zobaczyć, czy mogę go zaadaptować do mojej klatki. Czasami są wady robienia własnych rzeczy - rzeczy wszystkich innych nie pasują! Och, cóż. :) Quartzite, co? Nigdy tam nie jeździłem w terenie, ale byłem tam wiele, wiele razy. Zdziwiło mnie to w 1999 roku, kiedy zobaczyłem to po raz pierwszy na początku lutego. Przyjedź na wzgórze i nagle jest więcej kamperów zaparkowanych na pustyni niż widziałem w życiu! Mała społeczność po małej społeczności kamperów. Całkiem fajnie. Kiedy przeprowadzę się do Scottsdale (w przyszłym czerwcu), będę eksplorował wszędzie tam. Pierwszą rzeczą jest zaplanowanie podróży ze Scottsdale do Sedony i/lub Flagstaff, wszystko w terenie. Wiem, że można to zrobić!
 
#3 ·
Mam pół przedniej szyby - z tego samego powodu, dla którego kupiłeś jedną - aby zmniejszyć podmuch wiatru w chłodne dni lub w warunkach zapylenia. Niedawno spędziłem trochę czasu z grupą doświadczonych jeźdźców pustynnych w okolicach Quartzite, AZ i stwierdziłem, że w mojej kabinie zebrało się DUŻO więcej kurzu niż w ich kabinach (wszystkie Rzr S lub 900s). Różnica polegała na tym, że użyłem uszczelki krawędziowej, aby uszczelnić dolną część przedniej szyby z górną częścią deski rozdzielczej Rzr. Spowodowało to niskie ciśnienie za przednią szybą, a tym samym wciągnęło kurz do kabiny. Po prostu usunąłem dolną uszczelkę (użyłem krótkiego odcinka na środku, aby ustabilizować pleksi - około 8 cali długości). Ta szczelina o szerokości jednego cala powinna zwiększyć ciśnienie za pleksi i zmniejszyć ilość kurzu. Pozostali doświadczeni jeźdźcy mieli również tylne szyby lub panele w swoich pojazdach - powiedzieli, że dodatkowo zmniejsza to ilość kurzu. Wierzę w to, ponieważ po dwóch dniach jazdy z nimi mieliśmy o wiele więcej kurzu w kabinie. Jeden z nich miał tylny panel/okno marki Tusk do swojego S, dokładnie tak, jak opisujesz. Miał również pół przedniej szyby, a w jego pojeździe zebrało się najmniej kurzu w kabinie. Dobrą rzeczą w Tusk jest to, że kosztuje mniej niż 50$!

Mam nadzieję, że to pomoże.

Pozdrawiam,

db
 
#6 ·
Nie wiem nic o kurzu. Jeszcze nie jeździłem w żadnych grupach. Ale jeśli chodzi o połowę przedniej szyby, to dostałem ją kilka tygodni temu. Ja też zmęczyłem się wiatrem prosto w twarz. Teraz mogę jechać 55 w dół drogi i nawet nie czuć wiatru (o ile nie ma bocznego wiatru), na filmie widać, że nawet nie martwię się o zgubienie kapelusza. Bez WS nie mogłem jechać 15 mil na godzinę, nie chcąc, żeby mój kapelusz się zerwał.
 
#7 ·
Hej K-fab,

Kiedy zbliży się przeprowadzka do Scottsdale, skontaktuj się z nami. Istnieją dosłownie tysiące mil szlaków do odkrycia między Scottsdale a Prescott/Sedona/Flagstaff. Jestem w Prescott od 3,5 roku i między Jeepem a Rzr, dopiero co zarysowaliśmy powierzchnię. Letnia jazda w górach i zima na pustyni!! Możemy zapewnić Ci więcej jazdy, niż jesteś w stanie zrobić przez baaaardzo długi czas.

Pozdrawiam,
db
 
#9 ·
Używam przedniej szyby 1/2 i po dodaniu tylnego panelu Polaris bardzo pomogło to z kurzem. Jeśli założę pełną przednią szybę, dostaję o wiele więcej kurzu niż z 1/2 z lub bez tylnego panelu. Jedną rzeczą, którą zauważyłem, jest to, że muszę zdjąć tylny panel, aby holować, w przeciwnym razie próbuje się wysunąć przy wyższych prędkościach na drodze. Mam przednią szybę Polaris Lock & Ride 1/2 i mogę ją trochę podnieść lub opuścić, aby dostosować przepływ powietrza w kabinie w zależności od temperatury (lub deszczu):ride:
 
#10 ·
Używam połowy przedniej szyby, gdy jest zimno i zwykle zdejmuję ją latem. W przeciwnym razie w RZR było gorąco. Pył nie jest zbyt zły w Ohio, ale w Zachodniej Wirginii jest, ale jesteśmy tam, gdy jest lato.