Polaris RZR Forum - RZR Forums.net banner

Kan niet sneller dan 40 mph!?!

Tags
top speed
11K views 24 replies 9 participants last post by  Gunmaker  
#1 ·
Het lijkt erop dat ik met mijn huidige setup niet verder kom dan 40 mph. Ik gebruik Carnivore 30x10x14, standaard setup op 900 4 RZR. Is dit de limiet in snelheid? Is er iets dat ik zou moeten bekijken om te repareren of te veranderen? Het lijkt erop dat ik sneller zou moeten kunnen gaan

#3 ·
Bedankt SeaDog. Ik haal de RPM's later vandaag op. De riem is nieuw(er), misschien 100 mijl erop. Het loopt soepel. De enige manier waarop ik het gevoel kan beschrijven, is dat het voelt alsof het een begrenzer (sp) heeft en gewoon stopt. Wat is de topsnelheid van de machine?

#5 ·
Had ik moeten vragen of je hebt gecontroleerd of je in H-versnelling staat en niet in L, ik vroeg me gewoon af
Goed punt! Ik zit echter in de H-versnelling. Aangezien ik duidelijk een "newbie" ben, wat is het hoogste toerental dat ik kan verwachten? Ik heb geen gebied in mijn buurt, zonder te hoeven traileren, waar ik een recht stuk heb waar ik langer dan 30 seconden gas kan geven zonder de snelheid te moeten verminderen voor bochten. Hoe lang zou het moeten duren om de topsnelheid te bereiken, zonder rekening te houden met extra obstakels? Ik rijd ook met een luchtdruk van 12 psi op mijn 30x10x14 carnivores op alle hoeken, klinkt dit ongeveer goed? doe alleen trailrijden met wat rotsachtige gebieden.

#6 ·
Ik lijk niet verder te komen dan 40 mph met mijn huidige set-up. Ik gebruik Carnivore 30x10x14, standaard set-up op 900 4 RZR. Is dit de snelheidslimiet? Is er iets dat ik moet bekijken om te repareren of te veranderen? Het lijkt erop dat ik sneller zou moeten kunnen gaan
Wat staat er op de sticker voor het stuur? Dit is de sticker op mijn 2015 die suggereert dat je de snelheid niet moet overschrijden,
Bovendien heb je grotere banden die wat vermogen opslokken.
Image

#9 ·
Wat staat er op de sticker voor het stuur? Dit is de sticker op mijn 2015 die aangeeft dat je de snelheid niet mag overschrijden,
Plus je hebt grotere banden die wat vermogen kosten. View attachment 704241
Bedankt dat je me die kant op hebt gewezen. De mijne zegt 68 mph. Komt er nu niet in de buurt. Misschien zijn de banden te groot en veroorzaken ze de vermogensverlies....

Attachments

#8 ·
Mijn xp4 900 reed 70 mph ongeveer 8300 rpm als ik me goed herinner met standaard banden.
Begon de 40 mph net te gebeuren of toen je de grotere banden monteerde?
30 seconden laten je niet de topsnelheid halen, maar het zou ons een beter idee geven van je snelheid en toerental.

#10 ·
Mijn xp4 900 reed 70 mph bij ongeveer 8300 tpm als ik me goed herinner met standaard banden
Begon de 40 mph net te gebeuren of toen je de grotere banden erop zette?
30 seconden laten je niet de topsnelheid halen, maar het zou ons een beter idee geven van je snelheid en toerental
Ik heb hem gebruikt gekocht met de grotere banden, dus ik heb geen basis om te vergelijken met de kleinere (standaard) banden. Ik zal vanavond wat meer info/data verzamelen en kijken wat het oplevert. Jullie zijn allemaal super behulpzaam geweest....bedankt!

Huidige kilometerstand: 1524 mijl, 140,3 uur

#11 · (Edited)
Vragen namens de OP en voor mijn eigen leerproces.

De originele bandenmaat was/is 27"? 3 maten omhoog + bandenmassa, moet echt knoeien met een aantal algemene overbrengingsverhoudingen.
Originele koppeling? Komen ze door de schakelfase of zitten ze ertussen vast, waardoor het motortoerental daalt?

OP, is uw machine gebouwd om een crawler te zijn, ingesteld op lage versnellingen in plaats van topsnelheid? Transmissie-reductie?

#12 ·
Vragen namens de OP en voor mijn eigen leerproces.

De standaard bandenmaat was/is 27"? Een sprong van 3 maten + bandmassa moet echt rommelen met een aantal algemene overbrengingsverhoudingen.
Standaard koppeling? Komen ze door de schakelfase of zitten ze ertussen, waardoor het motortoerental daalt?

OP, is uw machine gebouwd om een crawler te zijn, ingesteld voor lage bereiken in plaats van topsnelheid? Transmissie reductie?

@Crash City SxS zou de persoon zijn om te vragen naar de transmissie-overbrenging in een situatie als deze.
U heeft gelijk, de standaardbanden zijn 27" en ik heb een standaardkoppeling. Het lijkt niet te worden vertraagd terwijl ik rondkruis, het handelt heuvels netjes af, de RPM's komen vrij snel omhoog, maar ik heb niets anders om het mee te vergelijken.

#15 ·
Uw snelheidsmeter zal ongeveer 10% afwijken, dus u moet 10% optellen bij wat hij aangeeft.
Dertig seconden bij vol gas moet voldoende tijd zijn om uw toerental nauwkeurig genoeg te bepalen om te weten of u een koppelingsprobleem heeft.
Oké. Ik zal er een video van maken (toerentallen, snelheidsmeter) en kijken wat jullie ervan vinden. Waardeer de hulp!

#16 ·
Een doos van Pandora hier... mijn persoonlijke mening... ga ervan uit dat je koppeling goed en oem was en de transmissie oem-versnellingen had. Ik denk niet dat je riem erg blij zou zijn en je zou niet zeggen dat het goed voelt.

Je zou zeker nog steeds sneller moeten kunnen gaan. Als de riem zo erg zou slippen dat hij niet verder komt dan 40, zou je het zeker ruiken.

Een grote bandhelix in de koppeling zal je snelheid niet verminderen en de grotere banden zullen de topsnelheid langzaam verhogen.

Ik zou denken dat als je spinnenmoer los was geraakt of knoppen op de secundaire problemen veroorzaakten, je de riem als een gek zou laten slippen en/of meer problemen zou hebben. Kan me vergissen.

Ik zou je overbrengingsverhouding controleren... zet hem in de hoge stand en krik hem op. Maak een markering op je secundaire en binnenste cv op de as en draai met de hand de secundaire om te zien hoeveel omwentelingen het duurt voordat de secundaire koppeling 1 omwenteling van de as maakt. De beste manier die ik kon bedenken om te controleren

Ik weet niet of dit correct is of niet, maar dit is alles wat ik kon vinden voor rzr 900 4

#22 ·
Ik heb speedo gebruikt. Hier zijn foto's van primair en secundair. Ik weet niet zeker waar ik naar moet zoeken, maar ik zie niets dat niet op zijn plaats lijkt.

Nu naar het vinden van peddels voor Glamis. Ik kijk naar SS360 28x10x14 voor en 28x12x14 achter versus 30s.

Attachments