Polaris RZR Forum - RZR Forums.net banner

Gebruikt iemand ORI-veerpoten?

6.7K views 3 replies 3 participants last post by  Jensen Bros  
#1 ·
Ik denk erover om de turbo bypass schokdempers te verkopen en een set ORI-veerpoten te proberen. Heeft iemand daar ervaring mee?

#2 ·
Donny (DarterRacing) gebruikte veerpootbruggen op een van zijn auto's.

• Like
Reactions: Jensen Bros
#3 ·
Ik denk dat mijn laatste bericht is verwijderd omdat ik nog geen leverancier was. Maar ja, we hebben ervaring met het uitvoeren van de ORI-reservoir-stutten op een 2016 RZR turbo. We hebben ze ongeveer een jaar lang onder alle omstandigheden getest met een standaardopstelling en onlangs hebben we een +6 inch long travel kit toegevoegd. We ontdekten dat, hoe goed je schokdempers of stutten ook zijn, de standaard veerweg gewoon niet lang genoeg is op een RZR out of the box. De stutten maakten het wel stabieler. We moeten het nog testen met de long travel kit. We zullen daar later een vervolgbericht over plaatsen na het testen.

Maar bekijk onze website voor meer foto's en info over de stutten: https://jensenbrosoffroad.com/

We hebben ook gratis technische ondersteuning. Dus bel ons en we kunnen al uw vragen beantwoorden.

Attachments

#4 ·
Om een prestatie-update uit te voeren op de ORI-veerpoten met de geĂŻnstalleerde super ATV long arm kit, zorgde de extra breedte (3 inch aan elke kant) ervoor dat de machine veel stabieler aanvoelde. Ik zou zeggen dat het de kosten van de kit waard was. De kit oefende meer invloed uit op de veerpoten, waardoor de veerpoten gemakkelijker doorzakten. Dit was geen groot probleem. We draaiden gewoon de knoppen op de reservoirs een paar klikjes strakker, waarbij we ze zo zacht mogelijk hielden. Als we de veersnelheid stijver moeten maken, kunnen we meer druk toevoegen aan de onderste kamers in de veerpoten, en dit zal ook de stabiliteit van de auto verder verhogen. Even terzijde, uit mijn ervaring met de veerpoten op verschillende andere voertuigen, was het stabiel maken van de veerpoten nooit een probleem. De truc was altijd om ze zacht te laten aanvoelen. Het toegenomen gasvolume van de reservoirs en de invloed van de long arm kit zorgen samen voor een behoorlijk zachte rit, en we zijn er tot nu toe blij mee. Het beste is dat we het zo stijf en stabiel kunnen maken als we nodig hebben of willen, vanaf waar we nu zijn, door de druk te veranderen en aan de knoppen te draaien.

Toen de kit eenmaal was geĂŻnstalleerd, was het eerste wat ik merkte de extra veerweg (mijn krik en blok tilden de wielen niet meer van de grond). Dit hielp ongelooflijk veel over een aantal van de vervelende whoops die we in het verleden hebben getest, alleen al door de wielen op de grond te kunnen houden door de diepe dingen heen, maakt een enorm verschil. Het kostte een beetje vallen en opstaan om de caster goed te krijgen, het is iets anders op elke machine, en deze hoek beĂŻnvloedt de stuurgeometrie nogal, dus neem de tijd om het goed te krijgen. Als je te veel positieve caster hebt, weet je het meteen, want het sturen zal in beide richtingen stijf zijn. Om dit aan te passen, hebben we eenvoudigweg de onderste a-arm van het chassis losgeschroefd en het achterste draaipunt zo afgesteld dat het iets langer is dan het voorste. Dit duwt de onderste kogelgewricht naar voren om positieve caster te bereiken. De instructies die bij de kit worden geleverd, vragen om een casterhoek van 3-4 graden wanneer deze op rijhoogte is geplaatst, maar ik heb nog geen goede manier gevonden om dit te meten. Ik experimenteer ook gewoon met de toespoorinstelling. We hebben het momenteel 1/8 inch naar buiten staan in plaats van 1/8 inch naar binnen, zoals Polaris aanbeveelt. Dit is een idee dat is gedeeld door sommigen die racen, dus we proberen het uit om te zien welke we beter vinden. Lijkt momenteel een beetje te zwerven. Samenvattend, dit is het meest stabiele dat ik me ooit in een RZR heb gevoeld. Dus ik ben tevreden. Ik zal blijven experimenteren met de uitlijningsinstellingen en de veerpotendruk totdat ik het heb geperfectioneerd voor mijn rijstijl.