Polaris RZR Forum - RZR Forums.net banner

Czy ktoś używa separatora cząstek S&B?

17K views 34 replies 19 participants last post by  Fullshred78  
#1 ·
Zastanawiałem się, czy ktoś używa separatora cząstek stałych s&b w swoim pro r. Widziałem film na YouTube, w którym facet miał problemy z separatorem w swoim pro xp. Konstrukcja jest taka sama pod tylnym nadkolem. Mój filtr bardzo się brudzi podczas grupowych przejażdżek po pustyni w Arizonie i dużej ilości piasku z Glamis. Czy ktoś ma dobre lub złe doświadczenia z separatorem cząstek stałych?
 
#2 ·
Konstrukcja pod błotnikiem nie działa tak dobrze jak konstrukcja montowana na klatce. Mając to na uwadze, można kupić wiele nowych filtrów w cenie filtra S&B. Jeśli utrzymujesz filtr w czystości lub wymieniasz go, tak naprawdę nie ma potrzeby stosowania filtra S&B. Zajmują dużo miejsca, wymagają zasilania i są głośne.
 
#3 ·
@Imationdawg Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko temu, że dołączam do pytań w Twoim wątku! To interesujące, ponieważ rozważałem zakup jednego z nich również dla mojej jednostki... Robię dużo kilometrów moim RZR, wyłącznie po szutrowych drogach i polach uprawnych, a moje filtry bardzo szybko się zapychają. W MT jest również bardzo sucho i zakurzone. Jeśli chodzi o hałas, @megadesertdiesel, czy jest głośniejszy niż praca silnika na biegu jałowym? Nie mam z tym żadnego doświadczenia, po prostu szukałem opcji, aby nie musieć codziennie przedmuchiwać filtrów (co się nie zdarza) i wymieniać około 3 filtrów rocznie (60 dolarów za sztukę). Moim największym zmartwieniem jest to, czy są one naprawdę tak skuteczne, jak twierdzą. Rozważam montaż na klatce (nad dachem) dla mojej jednostki, ponieważ mam tylną szybę w mojej jednostce.
 
#4 ·
Mam jeden na moim xpt. Zamontowany nad dachem w ogóle go nie słyszę. Jeśli masz maszynę ustawioną na acc. Bez włączonego silnika. Możesz usłyszeć trochę wentylatora, nowsze wersje zwiększają prędkość wentylatora wraz z obrotami, więc wentylatory nie są tak głośne na biegu jałowym. Zdecydowanie utrzymuj filtr w czystości, jeżdżę po pustyni Az.
 
#5 ·
Uruchomiłem jeden na moim Turbo S. Nie zamierzam umieszczać go na Pro. Jest głośny, zasłaniał widok i był uciążliwy, jeśli chciałeś posłuchać muzyki podczas parkowania. Myślę, że jeśli jesteś na tych szlakach, może pomóc. Dla mnie nie było warto.
 
#11 ·
Uruchomiłem jeden na moim Turbo S. Nie zamierzam umieszczać go na Pro. Jest głośny, blokował widok i był uciążliwy, jeśli chciałeś posłuchać muzyki podczas parkowania. Myślę, że jeśli jesteś zwolennikiem na tych szlakach, może to pomóc. Nie było warto dla mnie.
Zastanawiam się, czy miałeś starszą wersję? Uruchamiam nowszą wersję na moim XPT 2-osobowym, zamontowanym nad dachem, tuż nad głową, a hałas jest znikomy, ogromna różnica w czystości filtra po jeździe. Działa świetnie dla mnie.

Image
 
#6 ·
Jest wiele wątków na ten temat, wystarczy wyszukać Pro XP (Pro R jest taki sam i pasuje do obu). W przypadku oryginalnego modelu pod błotnikiem wiele osób miało problemy z uszczelnieniem podczas instalacji urządzenia, a inni mieli problemy z nieszczelnością uszczelnienia standardowej obudowy filtra powietrza. Niektórzy nie byli zadowoleni z wydajności separacji. Inni (w tym ja) mieli problemy z większymi zanieczyszczeniami przedostającymi się do wentylatora odsysającego i rozdrabniającymi go.

Wypuszczają wersję 2, która ma rozwiązać oba te problemy. Urządzenie jest dostarczane wstępnie zmontowane, więc jest uszczelnione fabrycznie, a także ma przeprojektowany otwór wlotowy, który jest nieco przesłonięty, aby większe zanieczyszczenia się nie przedostawały. Dla mnie osobiście separacja pyłu była doskonała, jeżdżę w UT i AZ i prawie nie mam lekkiej warstwy pyłu w obudowie filtra powietrza, a filtr jest prawie nieskazitelny przy każdej jeździe, ale musiałem dwukrotnie wymienić wentylator, przy ostatnim zgłoszeniu gwarancyjnym wentylatora powiedziano mi o V2 i jest to bezpłatna aktualizacja dla każdego, kto posiada V1, wystarczy odesłać stare urządzenie w nowym pudełku urządzenia.

Powiem, że ich obsługa klienta jest doskonała. Nigdy nie miałem problemu, którego by nie rozwiązali. Powiem jednak, że przy 500 $ i 2-godzinnej instalacji jest to duża początkowa inwestycja, kiedy prawie można kupić za to 10 filtrów. Dla mnie było warto, ponieważ byłem jednym z tych, u których obudowa filtra powietrza była dobra, a separacja doskonała. Trochę zawiedziony, że musiałem wymieniać wentylatory, ale pokryli koszty i byli u mnie przed następną jazdą, więc nic nie straciłem poza 12-minutową instalacją.
 
#7 ·
Mój również zamontowany na dachu. Żadnego hałasu. Czysto. Ram air. IMO montaż w innym miejscu to kompromis. I jak dotąd słyszałem minimalne pozytywy na temat fantazyjnego mocowania błotnika. Powiedziałbym wysoko lub wcale.
 
#8 ·
Widzę więc, że jak dotąd nikt nie ma doświadczenia z modelem pro r. Mocowanie błotnika pro r w niczym nie przypomina pro xp ani pro turbo, które było problematyczne. Wlot powietrza ma siatkę, która zatrzymuje duże materiały, w przeciwieństwie do pro xp, który był otwarty i wpuszczał materiały wszystkich rozmiarów. Jak tylko go zamontuję i odbędę kilka przejażdżek po pustyni, zobaczymy, jak wygląda filtr w porównaniu z moim starym mocowaniem pałąka na moim turbo s.
 
#9 ·
Widzę więc, że nikt do tej pory nie ma doświadczenia z modelem pro r. Mocowanie błotnika pro r w niczym nie przypomina pro xp ani pro turbo, które były problematyczne. Wlot ma nałożoną siatkę, aby zatrzymać duże materiały, w przeciwieństwie do pro xp, który był otwarty i wpuszczał materiały wszystkich rozmiarów. Jak tylko go zamontuję i odbędę kilka przejażdżek po pustyni, zobaczymy, jak wygląda filtr w porównaniu do mojego starego mocowania na pałąku w moim turbo s.
Zgadzam się, niewiele faktów na temat pro r. Byłoby wspaniale, gdybyś mógł nas informować o swoich doświadczeniach. Chcę zamontować swój wyżej na pałąku, ale nie mam miejsca, ponieważ używam klatki aftermarket z pałąkiem pościgowym i bagażnikiem drt oraz planuję zamontować głośniki tubowe 6,5 lub 8 cali. Nie chciałem montować pod tylnym nadkolem, ponieważ zablokuje to miejsce, w którym zamontowałem moje światła skalne :sneaky:
 
#10 ·
Mam mocowanie błotnika S&B do mojego Pro R. Nie jest to to samo, co model Pro Xp. Dobra jakość i uszczelnione fabrycznie. Prędkość wentylatora zmienia się wraz z obrotami. Na biegu jałowym nie słychać go, chyba że stoi się bezpośrednio obok. Jeszcze nie ma wyników w świecie rzeczywistym. Bez S&B, jeden pełny dzień w Ocotillo i filtr OEM był bardzo brudny. Rzr jest obecnie w warsztacie, aby go dostroić i zobaczą test, aby sprawdzić, czy zabierze jakąś moc.
 
#13 ·
Właśnie zainstalowałem jeden w moim Pro R-4 i pasował idealnie. Oryginalne pudełko miało dwie śruby do pałąka, S&B użyło jednego oryginalnego miejsca na śrubę i miało jeszcze dwa zaciski wokół pałąka z tyłu. Bardzo zadowolony z instalacji. Kiedy go włączysz, jest na niskiej prędkości i nie mogłem go usłyszeć. Kiedy włączysz silnik, przechodzi na wysoki. Stojąc tuż obok, wydaje się dość cichy i musiałem położyć rękę przy wylocie spalin, żeby upewnić się, że jest w trybie wysokim. Dla mnie hałas to nic.
 
#14 ·
Mówiąc to - dla mojego Pro R 2-osobowego - nie widzę miejsca, w którym chciałbym go mieć, więc po prostu wymienię filtry w razie potrzeby. Na moim 2. filtrze (pierwszy umarł, gdy wylądowałem na dachu na wydmach, a skrzynka powietrzna napełniła się olejem) - wycieczki do Ocotillo, wydm i Sand Hollow i czyszczenie wymagane po Ocotillo i Sand Hollow, ale poza tym wygląda dobrze.
 
#15 ·
Mam filtr S&B pod błotnikiem w moim Pro R. Absolutnie go uwielbiam. Filtr pozostaje niezwykle czysty po przejechaniu 1200 mil, tylko odrobina kurzu, gdy opukałem filtr o oponę. Żadnego hałasu na biegu jałowym i nic nie słychać podczas jazdy z dużą prędkością. Żadnego ograniczenia widoczności. Życie jest piękne. Jeżdżę po pustyniach Kalifornii i Arizony, gdzie jest bardzo pylisto. Miałem filtry S&B w moich X3 i słyszałem od nich za dużo hałasu. Ten montaż pod błotnikiem jest niesamowity.
 
#16 ·
Mam filtr S&B pod błotnikiem w moim Pro R. Absolutnie go uwielbiam. Filtr pozostaje niezwykle czysty po przejechaniu 1200 mil, tylko chmura kurzu, gdy opukałem filtr o oponę. Żadnego hałasu na biegu jałowym i nic nie słychać podczas jazdy. Żadnego ograniczenia widoczności. Życie jest piękne. Jeżdżę po pustyniach Kalifornii i Arizony, gdzie jest bardzo pylisto. Miałem filtry S&B w moich X3 i słyszałem od nich za dużo hałasu. Ten montaż pod błotnikiem jest niesamowity.
Dobra wiadomość, przekonujecie mnie do jednostki wewnątrz błotnika.
 
#17 ·
Nie będziesz żałować. Zgoda, 499 $ to dużo za filtr, ale właśnie odbyłem weekendową przejażdżkę, gdzie każdego dnia było 100 mil z 17 zestawami. Bardzo zakurzone i jedząc tyle kurzu, naprawdę powinieneś czyścić filtr codziennie, ale jestem zbyt leniwy, a z S&B zawsze jest czysty. Używam również filtra do kasku S&B i muszę powiedzieć, że jest bardzo głośny. Poszedłem do fabryki/sklepu S&B i to bardzo profesjonalne miejsce, a nie inżynierowie ze szkoły średniej produkujący wątpliwe produkty.
 
#18 ·
Używam zarówno separatora cząstek wlotowych S&B, jak i pompy do kasku. W moim Turbo S separator wlotowy Gen 1 działał z pełną prędkością po włączeniu zapłonu. Prędkości wentylatorów nowszych separatorów wlotowych są oparte na obrotach silnika. W moim Turbo S znajdował się tuż pod tylnym poziomym drążkiem, a pompa do kasku nad nim, aby zrobić miejsce dla uchwytu koła zapasowego. Separatory Gen 1 są GŁOŚNE ze słuchawkami i niezbyt złe z kaskami. Kiedy przeszedłem na GEN 2 w tej samej pozycji montażowej, prędkości wentylatorów, nawet przy pełnej prędkości, nie były słyszalne. Uruchamianie mocowania błotnika w 23 Pro R. Wszystkie świadectwa ich wartości są w 100% legalne.
 
#20 ·
Nowy w grze, ale jestem trochę zdezorientowany. Mój nowy ProR to pełny atak na wszystkie zmysły. Jest brudny, skrzypi, piszczy, grzechocze i jest niezwykle głośny. Tak głośny, że czuję się winny, wyjeżdżając nim z mojego sąsiedztwa. Czy ludzie naprawdę narzekają na dźwięk wentylatora lub martwią się nim?
 
#21 ·
Nowy w grze, ale jestem trochę zdezorientowany. Mój nowy ProR to pełny atak na wszystkie zmysły. Jest brudny, skrzypi, piszczy, grzechocze i jest niesamowicie głośny. Tak głośny, że czuję się winny, wyjeżdżając nim z mojego sąsiedztwa. Czy ludzie naprawdę narzekają na dźwięk wentylatora lub martwią się nim?
Tak, wentylatory separatora cząstek są głośne i bardziej irytujące niż cokolwiek innego. Większość ludzi uważa, że zabawki terenowe powinny być ciche w środku i wolne od kurzu, jak ich kapryśne zabawki Prius.
 
#22 ·
Wychodzę z seryjnego 2-osobowego turbos S z 2018 roku. Założenie filtra cząstek stałych S&B pod błotnikiem nie dodało żadnego hałasu. Kiedy po raz pierwszy go dostałem, byłem w garażu i musiałem wysiąść z samochodu i stanąć obok niego, a potem ledwo go słyszałem. Dla mnie poziom hałasu jest tylko nieznacznie większy niż w moim ostatnim samochodzie. Teraz mam filtr do kasku S&B, który jest głośny. Jeśli muszę na kogoś poczekać, wyłączam go. To tylko moja opinia na ten temat, a ostatnia przejażdżka, którą odbyłem, miała 140 mil i nigdy nie słyszałem filtra silnika. Teraz filtr do kasku na pewno wiesz, że jest włączony.
 
#24 ·
Czy filtr S&B jest nadal dobrą inwestycją? Martwię się tylko, że ogranicza przepływ powietrza w silnikach po tuningu.
Nie mogę tego na pewno powiedzieć, ale mój filtr wydaje się wcale nie ograniczać przepływu powietrza... może wentylatory nawet wciągają WIĘCEJ powietrza, na ile mogę ocenić. Mój standardowy ProR działa tak samo jak wcześniej. Ale szokujące jest to, że po kilku przejażdżkach w ciągu tygodnia lub dwóch otworzyłem komorę filtra powietrza, a nowy filtr S&B, który wtedy założyłem, kiedy podłączałem separator, wygląda w 100% identycznie jak w dniu, w którym go założyłem. W każdym razie warto zainwestować, powiedziałbym.
 
#25 ·
Mam mocowanie błotnika S&B do mojego Pro R4. Miałem je z fabrycznym ustawieniem, ustawieniem Whalen's 91 i teraz z zestawem Bikeman stage 3. Nie zauważyłem żadnego braku przepływu powietrza, chociaż nie mam żadnych twardych danych, które potwierdzałyby to stwierdzenie. Odkąd S&B został zainstalowany, mój filtr jest zawsze bardzo czysty, więc moim zdaniem warto.
 
#27 ·
Dwa pytania: ile wysiłku zajęła instalacja mocowania pod błotnikiem i czy obraca się z tą samą prędkością, czy też zmienia się w zależności od obrotów?
Oglądając wideo, widać, że zmienia się w zależności od obrotów, ponieważ ma czujnik impulsu wtryskiwacza na klipsie. Instalacja wygląda na bardzo łatwą, jeśli potrafisz unikać klucza.
 
#35 ·
Używam błotnika dolnego od czasu, gdy kupiłem pro r. Jestem w UT i jeżdżę po wydmach i pustyni, dużo kurzu.... działa, przedmuchałem filtr przy 500 milach, tylko drobny pył w fałdach. Jeśli chodzi o dźwięk, kogo to obchodzi, nie kupiłem pro r dla jego możliwości ukrywania się. Mój wydech rpm jest tak głośny, że noszę ochronę słuchu.