Polaris RZR Forum - RZR Forums.net banner

Znacznik 900 nie jest równy GMP

67K views 31 replies 15 participants last post by  Dusty1978  
#1 ·
To mój drugi raz, kiedy ustawiam rozrząd w 900, ale pierwszy raz buduję silnik. Nowy wał korbowy, nowy wyważacz, nowe tłoki itp. Kiedy linia magneto jest ustawiona na tylną część skrzyni korbowej, tłok po stronie kierowcy PTO nie jest w GMP. Założyłem, że mogę mieć złe koło zamachowe, więc wymieniłem je na koło zamachowe z silnika części, nadal bez powodzenia. Ustaw wszystko tak, jak mówi instrukcja i obróć ręcznie, a nie wykona pełnego obrotu. Zdejmij wałki rozrządu i tak się stanie, więc oczywiście w górnej części, czy ktoś ma jakieś uwagi?
 
#3 ·
Gdzieś w produkcji w 2012 roku nastąpił podział stylów koła zamachowego. Jeśli nie pasuje do GMP na podziale obudowy, załóż ponownie osłonę magneto, wyjmij czujnik kąta wału korbowego i wyrównaj znak na kole zamachowym ze środkiem otworu czujnika kąta wału korbowego.
 
#5 ·
Przepraszam, że wtrącam się w Twój wątek. Ale mam pytanie. Kiedy znak rozrządu jest wyrównany z otworem czujnika wału korbowego. Czy powinien być dokładnie na środku? Mam cholerny problem z ustawieniem rozrządu. Kiedy mam wszystko razem i ustawione tak, jak myślę, że jest dobrze, znak rozrządu znajduje się na prawym brzegu otworu (jeśli stoisz po stronie pasażera i patrzysz na pokrywę stojana) po tym, jak kilka razy zakręciłem silnikiem ręcznie. Jeśli zmienię rozrząd o jeden ząb, znak wyrównuje się po lewej stronie otworu po tym, jak kilka razy obróciłem silnik. Przykręciłem również śrubę koła zamachowego, aby sprawdzić, czy wpust jest skierowany prosto do góry. Więc dla mnie wygląda na to, że jest o pół zęba za daleko.
 
#6 ·
Z tyłu krzywek znajdują się " podkładki, upewnij się, że są one równoległe do tyłu głowicy, powinny być w stanie " wsunąć płaski pręt na oba, po ustawieniu upewnij się, że możesz również obrócić silnik ręcznie, upewnij się również, że masz odpowiedni wałek rozrządu we właściwym miejscu
 
#7 ·
Mam tam drążek, silnik obraca się bez problemu, a prawe krzywki są we właściwym miejscu. Jestem pewien, że mam to dobrze. Ale pomyślałem, że sprawdzę to jeszcze raz.
 
#11 ·
Zrozumiałem swój problem. Znak rozrządu rzeczywiście pasuje do środka otworu, problem, na który natrafiłem, polegał na tym, że kiedy obracałem silnik kilka razy ręcznie, po powrocie do GMP wciąż miałem napięcie na kole zębatym wałka rozrządu wydechowego. Kiedy cofnąłem silnik trochę, aby usunąć napięcie, otwór idealnie się wyrównał. Wszystko działa i odpalił od razu.
 
#16 ·
Rozwiązałem swój problem. Znak rozrządu pokrywa się na środku otworu, problem, na który natrafiłem, polegał na tym, że kiedy kilka razy ręcznie obracałem silnik, kiedy doprowadzałem go z powrotem do GMP, wciąż miałem napięcie ciągnące koło zębate wałka rozrządu wydechowego. Kiedy obróciłem silnik trochę do tyłu, aby usunąć napięcie, otwór idealnie się wyrównywał. Wszystko działa i natychmiast się uruchomił.
Podczas montażu kół zębatych wałka rozrządu, czy najpierw zamontowałeś stronę wydechową, napinając łańcuch rozrządu, aby zrekompensować napinacz po stronie dolotowej łańcucha rozrządu?

Pytam tylko dlatego, że czytam i ponownie czytam instrukcję serwisową w przygotowaniu na przybycie moich wałków rozrządu Alba... W żadnym wypadku nie jestem ekspertem, więc proszę się ze mną obchodzić delikatnie, jeśli się mylę.

Czy te silniki będą działać, jeśli rozrząd będzie przesunięty o 1 ząb?
 
#18 ·
Aby to wyjaśnić, musi on umieścić znak koła zamachowego w otworze kąta krzywki, otwór i wyrównać znaki koła zębatego wałka rozrządu z górną krawędzią głowicy, prawda? Jeśli to zrobi, lewy tłok nie będzie w GMP. W tej chwili tłok po stronie kierowcy jest w GMP, gdy znak koła zamachowego znajduje się na połówkach obudowy, a koła zębate wałka rozrządu są wyrównane.
 
#20 ·
Znaczniki nie będą idealne. Będziesz wyrywać sobie włosy z głowy, próbując doprowadzić wszystko do perfekcji. Będzie blisko. Główny czas, kiedy wygląda to źle, to gdy obróci się je o pełny obrót, a następnie na to spojrzy. Wtedy nie będzie tak blisko, jak wtedy, gdy się je ustawiało. To normalne. Właśnie przez to przechodziłem. Wiem, to ból.
 
#21 ·
Przepraszam, właśnie ponownie przeczytałem Twój post. Dla mnie brzmi to tak, jakby wszystko było ustawione. Jeśli koło zamachowe jest wyrównane ze szczeliną w obudowach, a tłok po stronie kierowcy znajduje się w górnym martwym punkcie i wałki rozrządu są wyrównane, powinno być dobrze. Po prostu upewnij się, że odpowiedni wałek rozrządu jest we właściwym miejscu, a krzywki są skierowane na zewnątrz.
 
#22 ·
To jest rok 2012. Myślę, że zdjął wałek rozrządu wydechowego. Spróbuję zamieścić tutaj zdjęcie. Zdjęcie jest na GMP lewego tłoka, a znak jest wyrównany z połówkami obudowy. Krzywka ssąca wygląda na taką, która jest tuż za zaworem, więc to jest poprawne. Krzywka wydechowa wygląda na częściowo otwarty zawór. A wcięcie nie jest równoległe do głowicy.
 

Attachments

#24 ·
To jest 2012. Myślę, że zdjął wałek wydechowy. Spróbuję tu zamieścić zdjęcie. Zdjęcie jest na tłoku LH TDC, a znak jest wyrównany z połówkami obudowy. Krzywka dolotowa wygląda na taką, która jest tuż za zaworem, więc to jest poprawne. Krzywka wydechowa wygląda na częściowo otwarty zawór. A wcięcie nie jest równoległe do głowicy.
To nie jest TDC. Kiedy cylinder PTO jest w TDC, a znak koła zamachowego jest wyrównany, krzywki PTO na obu krzywkach powinny być skierowane na zewnątrz (dolot skierowany do tyłu, a wydech do przodu). Jak sprawdzasz TDC na tłoku PTO? Wygląda też na to, że masz 1 krzywkę obróconą o 180 stopni. Kiedy wszystko jest wyrównane, litery na obu kołach zębatych powinny znajdować się na górze poziomych znaków kreskowych. Wygląda na to, że masz jeden na górze i jeden na dole. Zdecydowanie coś tam nie gra...
 
#23 ·
dobre zdjęcie advrider-- zawsze chciałem zobaczyć, jak ktoś robi od początku do końca z filmem lub naprawdę dobrymi zdjęciami, jeśli masz więcej, opublikuj
 
#26 ·
Dam mu znać, dzięki. Cieszę się, że zrobiłem zdjęcie w wysokiej rozdzielczości. Byłem tam tylko 5 minut. Tłok PTO był w GMP na zdjęciu, zweryfikowany śrubokrętem w otworze i znakiem koła zamachowego na połówkach obudowy. Więc ma wałki rozrządu do tyłu i nawet jeśli tak nie było, strona wydechowa wygląda na obróconą o 180 stopni.
 
#27 ·
Wpadnę jutro do niego i to naprawię. Pracuję nad Maserati i Ferrari. Mają one wcięcie na ramieniu wałka rozrządu, które pasuje do znaku na pokrywie wałka rozrządu w GMP. To zbliża cię do celu, a następnie ustawiasz każdy wałek rozrządu zgodnie z wznosem zaworu. W niektórych przypadkach zależy to od tego, który zawór dolotowy na danym cylindrze mierzysz. Konstrukcja wałka rozrządu faktycznie otwiera jeden zawór nieco wcześniej niż drugi...
 
#28 ·
Mam nadzieję, że nie oznaczył zaworu.....W V8 i V12, nad którymi pracuję, oznaczam WSZYSTKO przed demontażem ustawień wałka rozrządu. Łańcuch do koła zębatego, koło zębate do wałka rozrządu itp. Używam również narzędzia do blokowania wału korbowego w GMP za pomocą wieńca rozrusznika. Stopniowanie wydechu to naprawdę ból, mierzy się zamknięcie zaworu w stopniach obrotu wału korbowego na określonej wysokości. Cholerni Włosi lol
 
#29 ·
Kolejną sztuczką, którą odkryłem, jest to, aby nie wyjmować całkowicie napinacza rozrządu podczas montażu koła zębatego dolotowego. Wykręciłem swój tylko na tyle, aby założyć koło zębate na wałek rozrządu. Wcześniej moje koło zamachowe odjeżdżało od GMP, gdy przykładałem napięcie.
 
#31 ·
Kolejną sztuczką, którą odkryłem, jest to, aby nie wyjmować całkowicie napinacza rozrządu podczas montażu koła zębatego dolotowego. Cofnąłem swój tylko na tyle, aby założyć koło zębate na wałek rozrządu. Wcześniej obracało moje koło zamachowe z GMP, gdy przykładałem napięcie
Właśnie zrobiłem regulację luzu zaworowego i TAK, musiałem również zamontować napinacz przed obróceniem silnika, aby dostać się do pozostałych śrub koła zębatego. Bez zamontowanego napinacza chciał przeskoczyć rozrząd.